Jump to content

Frakt eller kjøre båt fra Grimstad til Stavanger

Recommended Posts

Tid og erfaring er grunnen. Førsteprioritet er å prøve å få landtransport. Men så vet jeg at det finnes flere båtentusiaster der ute som mer enn gjerne tar en betalt tur i godt vær. Derav henvendelsen her. Men jeg liker ideen om å være med for læringens skyld. Det kunne vært ekstremt lærerikt og sikkert og trivelig med rette personen. 

Landtransport tror jeg er dyrt med mindre du har kompiser med kranlastebil!   fikk fraktet min båt fra Tromsø til Trondheim på båt, og det var relativt rimelig.   Jeg hadde ihvertfal ikke tatt turen med en så gammel båt, uten at jeg viste at drev, motor og teknisk utstyr var 100% i orden.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Med en Scand Tropic bakpå må en lastebil ha dispensasjon for å kjøre lovlig. Men det gjøres også uten, altså ulovlig. 

Det er også vanlig at båter fraktes som dekkslast på skip rundt kysten vår, men når du skal så kort så er spørsmålet om det koster for mye per nautisk mil. 

Nå som høsten nærmer seg fort kan det også være vanskelig for typiske kranbiler å få tid til dette. Men jeg anbefaler deg å høre med Grimstad Kran ved Helge for å få pris. Mulig det er noen andre som skal ha båt andre veien dersom du er heldig.

@Bjørn Løvjomås, gjør du forresten slike oppdrag med frakt av båt på egen kjøl nå for tiden?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...