båtsap Startet Mandag 19:14 Link til dette innlegget Startet Mandag 19:14 Hei, Er på jakt etter et rimelig alternativ for frakt av en 27 fot scand tropic fra Grimstad til Stavanger. Eventuelt en skipper med erfaring som ønsker å ta turen sjøveien. Referanser må kunne oppgis. Ta kontakt ved interesse for oppdrag👍 Sitér dette innlegget Link to post
Fenris87 Svart Mandag 21:19 Link til dette innlegget Svart Mandag 21:19 Hei, Relativt grei tur det på denne tiden av året. Er båten i god stand? Hva mener du er rimelig i en slik situasjon? Mvh Håvard Sitér dette innlegget 14,8 meter med malmfuru fra Kvænangen Link to post
båtsap Svart Mandag 21:25 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 21:25 Båten skal være i god stand uten kjente feil eller mangler med servicehistorikk og utskiftet slitedeler. 2003 modell VP motor. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart Mandag 21:31 Link til dette innlegget Svart Mandag 21:31 Noen grunn for du ike tar turen sjøl? Om du mangler erfaring, så ville jeg uansett vært med på turen om du får hjelp. Da lære du masse. Å som nevnt over helt kurant tur nå med en grei værmelding. kan gjøres på en dag, emn greit å stoppe over i feks Mandal. Sitér dette innlegget Link to post
båtsap Svart Tirsdag 06:22 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 06:22 Tid og erfaring er grunnen. Førsteprioritet er å prøve å få landtransport. Men så vet jeg at det finnes flere båtentusiaster der ute som mer enn gjerne tar en betalt tur i godt vær. Derav henvendelsen her. Men jeg liker ideen om å være med for læringens skyld. Det kunne vært ekstremt lærerikt og sikkert og trivelig med rette personen. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart Tirsdag 06:51 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 06:51 Landtransport tror jeg er dyrt med mindre du har kompiser med kranlastebil! fikk fraktet min båt fra Tromsø til Trondheim på båt, og det var relativt rimelig. Jeg hadde ihvertfal ikke tatt turen med en så gammel båt, uten at jeg viste at drev, motor og teknisk utstyr var 100% i orden. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Grand Banks jr Svart Tirsdag 11:26 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 11:26 Med en Scand Tropic bakpå må en lastebil ha dispensasjon for å kjøre lovlig. Men det gjøres også uten, altså ulovlig. Det er også vanlig at båter fraktes som dekkslast på skip rundt kysten vår, men når du skal så kort så er spørsmålet om det koster for mye per nautisk mil. Nå som høsten nærmer seg fort kan det også være vanskelig for typiske kranbiler å få tid til dette. Men jeg anbefaler deg å høre med Grimstad Kran ved Helge for å få pris. Mulig det er noen andre som skal ha båt andre veien dersom du er heldig. @Bjørn Løvjomås, gjør du forresten slike oppdrag med frakt av båt på egen kjøl nå for tiden? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Okkaby Svart Tirsdag 15:55 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 15:55 Å gjøre det ulovlig på den strekningen, er risiko sport, da en må passere Krossmoen kontroll stasjon, som har blitt en enorm pengemaskin for staten med kontroll til alle døgnets tider. Så tenker en skal slite å fine sjåfør som går med på dette. Sitér dette innlegget Link to post
ohio Svart Tirsdag 16:24 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 16:24 Ring Kjetil Riska i Stavanger 47912768 han ordner med skippertransport Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.