tom Cognac Startet Tirsdag 19:52 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 19:52 I dag mottok jeg den 60 liters vanntanken jeg tror delvis kan rette opp båten fra å krenge mot babord under fart (blir montert til styrbord for senterlinjen, og bakerst i båten under akterbenken), OG fordi jeg har tenkt å bruke båten på overnattingsturer - etter hvert Vanntanken jeg har kjøpt er denne: https://www.baardsen.no/vanntank?variant=10670 Jeg tror jeg skjønner hvordan jeg skal fylle tanken (skru opp det midtre lokket og putte vannslangen oppi, kanskje monterer jeg påfyllingsstuss fra dollbord etter hvert), men jeg må jo ha en pumpe for å få brukt litt vann (til te-koking og saftlaging + etc) og da har jeg tenkt å kjøpe denne: https://www.maritim.no/handpumpe-whale Jeg skjønner jo at jeg må ha en slange mellom tank og pumpe, men skal det ikke gå en slange NED i tanken også??? Det fulgte ingen monteringsmanual-bruksanvisning med tanken Jeg har aldri montert vanntank i båt før så jeg er takknemlig for alle råd og tips (jada - jeg kjøpte også med spennestropper til å feste tanken i båten med) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Okkaby Svart Tirsdag 19:57 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 19:57 Går det ikke et Sugerør fra den svarte vinkel koplingen å ned mot bunnen av tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart Tirsdag 20:11 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 20:11 Jeg kjenner ikke akkurat den håndpumpa, men Whale er veldig pålitelige. Prinsippet med håndpumpe i stedet for elektrisk er jeg veldig for. Enkelt og driftsikkert, funker uten frykt for batteristatus. Jeg regner med at det er et stigerør der Okkaby nevner. Du trenger bare en 1/2" slange mellom den nippelen og pumpa. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
tom Cognac Svart Tirsdag 20:27 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 20:27 Okkaby skrev 26 minutter siden: Går det ikke et Sugerør fra den svarte vinkel koplingen å ned mot bunnen av tanken? Joda - takk-og-pris, det går et sugerør ned i tanken (samme utførelse og farge som tanken ellers, synes det var vanskelig å se - for en med litt dårlig syn), takker for info Steihy skrev 13 minutter siden: Jeg kjenner ikke akkurat den håndpumpa, men Whale er veldig pålitelige. Prinsippet med håndpumpe i stedet for elektrisk er jeg veldig for. Enkelt og driftsikkert, funker uten frykt for batteristatus. Jeg regner med at det er et stigerør der Okkaby nevner. Du trenger bare en 1/2" slange mellom den nippelen og pumpa. Siden jeg ikke har tenkt å bruk båten som "hytte på sjøen", men bare til kortere turer (alt er relativt), ser jeg ingen grunn til å bruke elektrisk pumpe (har bare et startbatteri) så dette går nok bra. Takker for tips Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.