Jump to content

Oppgradre båt 24ft med trimflaps, tips?

V8-ambåt

Recommended Posts

Hei.

Har en wellcraft eclipse 24fot med 350motor og alpha 1 drev.

Har fått litt tips om at jeg burde innstalere trimflaps på denne, da den ligger på siden under kjøring, spesielt med vind, men også er oppbyggingen på båten med sitte plasser plasser på babord side om jeg har "full" båt.

Har forsøkt å lese litt, men det er jo ett hav av muligheter å velge mellom, også priser fra ett par 1000 til over båtens verdi.

Noen som har tips og anbefaling?

Skal ikke uttale meg om trimflaps, men en kamerat hadde en 24-fots Windy i noen år, et skrog med lignende utfordringer, spesielt i vind. For å motvirke dette var det installert interceptorer fra Volvo. Disse kunne styres enten manuelt eller automatisk, og reagerte kjapt hvis båten la seg over på en av sidene. Også fine til å justere skrogvinkelen (sammen med justering av trimmen på drevet) for mer behagelig gange i grovere sjø eller mer fart på flatt vann. Han var godt fornøyd med denne løsningen de årene han hadde båten.

Hva som er best og mest effektivt av trimplan og interceptorer må gjerne andre si noe om, men disse til kameraten var i plast og man slapp dermed potensiell korrosjonsproblematikk, hvis det har noe å bety.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...