Lars Hansen Startet Onsdag 20:11 Link til dette innlegget Startet Onsdag 20:11 Har i dag kun AIS mottager via VFH'n i båten, og kunne godt tenkt meg både sender og mottager. Kalles vel for transponder eller transceiver om jeg har forstått det riktig. Ser at du får et merke som heter Onwa på Aliexpress, som har fått god omtale i kommentarfeltet. Koster kun ca 3.200,- inkl frakt. Noen som har erfaringer eller noe å mene om dette merket? Like god som de som selges her hjemme til doble eller triple prisen? https://a.aliexpress.com/_ExWXtoe Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart Onsdag 20:34 Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:34 Søk opp min tråd om denne. Ikke gammel den tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Eskild Svart Onsdag 20:47 Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:47 Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart Onsdag 22:46 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 22:46 Så bra, da satser jeg nok på denne, bare jeg finner en rimelig GPS. Burde vel ikke være noe problem... Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart igår klokken 05:51 Link til dette innlegget Svart igår klokken 05:51 Billig vindus gps fungere top. Kjøpte billig fra Elkjøp jeg. Du finner masse på nett. Under 200kr. Men husk splitter til antenne om den skal dele med vhf. Da må du ha bedre splitter enn de som ofte brukes til kun mottaker. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 23 timer siden Link til dette innlegget Svart 23 timer siden Til info så selges denne til samme pris i en svensk nettbutikk. ONWA KS-200A+ AIS transponder SOTDMA - Introduktionspris - Marinwebben.se Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 11 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11 timer siden lassepelle skrev for 12 timer siden: Til info så selges denne til samme pris i en svensk nettbutikk. ONWA KS-200A+ AIS transponder SOTDMA - Introduktionspris - Marinwebben.se Det har jeg sett, men lagerstatusen er: "Slut i lager eller Beställningsvara 10-15 dagar, ring för besked" Da går det nok raskere å bestille fra Ali selv... Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 10 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10 timer siden Okkaby skrev for 14 timer siden: Billig vindus gps fungere top. Kjøpte billig fra Elkjøp jeg. Du finner masse på nett. Under 200kr. Men husk splitter til antenne om den skal dele med vhf. Da må du ha bedre splitter enn de som ofte brukes til kun mottaker. Tenker en egen ais-antenne, så ikke den ødelegger for VHF'n. Noen formening om rekkevidden på en kort antenne som denne montert på pushpit, typ 1,5m over vannflaten. https://www.marineshop.no/shakespeare/153864/54055-shakespeare-ais-antenne-15cm-heliflex Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.