Jump to content

Lyd fra bensinpumpa på Volvo Penta 5,7 gxi

Skiboms1

Recommended Posts

Jeg har en slik. Litt usikker på hva du mener med ulelyd, men bensinpumpene på disse er kjent for å lage diverse ulyder (inkludert min egen) avhengig av hva problemet er. Hviner den konstant? Endrer lyden seg med turtall? Gjengangere er tette filter i pumpene. Ta av trykkregulatoren på fuelrailen og se etter bøss i filteret der.

Du kan forsøke å koble ut kontakten fra lavtrykkspumpa og høytrykkspumpa etter tur mens motor går og høre om lyden forsvinner. Høytrykkspumpa kan byttes enkelt, mens lavtrykkspumpa krever mer jobb. Man får nye, uoriginale pumper til 5000kr, mens en original vel koster det firedobbelte. Byttes på 30 minutter.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Hei.

Vi har en VP 5.0 GXI (2002-mod), som sikkert ikke er så ulik din. Kjøpte båt for noen måneder siden, og hørte det samme.

Tenkte da kanskje det kunne være lurt med en ventil justering, og sjekket de vanlige globale forum, og fant da at man ofte misforsto "tikke-lyden" fra bensin pumpen som ventil tikking.

Bensinpumpen skal visstnok tikke på det viset, så jeg anser min motor som OK. Vi har tidligere hatt, for det meste, diesel motorer.

Jeg har tatt feil før, men min motor fungerer i alle fall foreløbig utmerket.

-Fbx 

Redigert:

Leste innlegget til OP litt mer nøye , og ser at det nok kanskje ikke er samme problem, var litt kvikk der. Lar likevel meldingen stå...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...