Sianze Startet Tirsdag 10:19 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 10:19 Jeg har en Yamarin 6110 som har en flaggstangholder som ser slik ut. Diameteren på hullet er ca 25mm. Jeg kjøpte denne flaggstangen på maritim, men den satt dårlig. Den ble for løs rett og slett. Er det noen som vet hvilken flaggstang som passer disse flaggstangholderne som står på yamarin båtene? https://www.maritim.no/flaggstang-teak Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart Tirsdag 10:34 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 10:34 Jeg har fra Biltema selv. I mitt feste er det en skrue jeg kan stramme for å låse flaggstangen når den er satt ned i festet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart Tirsdag 10:45 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 10:45 Eller du kan bore et hull gjennom festet og flaggstangen og ha stang gjennom. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart Tirsdag 12:28 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 12:28 Fest en runde elektrikertape nederst på flaggstangen, så den passer bedre. Det gir både bedre passform og økt friksjon. Er det plass kan du bruke selv-vulkaniserende tape, som gir enda bedre friksjon. Men er det et hull vi ser her, eller bare en vanndråpe: Hvis det er et hull kan du skru inn en skrue for å sikre flaggstangen, men det blir litt upraktisk om du tar flaggstangen opp og ned hver dag. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Sianze Svart Tirsdag 13:54 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 13:54 Er ikke hull der i dag, men det er kanskje like greit å borre et hull og sette i en skrue fremfor å lete etter en flaggstang som er tight. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart Tirsdag 13:59 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 13:59 Eller noen runder med aluminiumstape nederst på flaggstangen? Det har jeg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
pipe Svart Tirsdag 18:40 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:40 Husker den første Sea Ray jeg hadde som ble kjøpt brukt. Fant hullet til flaggstangen men ikke noe flagg i båten. Kjøpte ett vanlig med flagg stang av tre. Klart man skulle ha flagg når men hadde holder Den var alt for tykk men spikket den til. Noen år etter så skulle jeg kjøre hjem i mørket. Endelig skulle stangen med den rundt lysene lanterne som bare hadde ligget i veien i flere år endelig komme til sin rett. Lette og lette for å finne ett hull men plutselig slå det meg...faen flaggstang holderen var egentlig holderen til lanterne. Ja ja trengte ikke begge deler på likt så det ble kombi holder etter det. Det var også en grønn og rød lanterne på bauen med en 5w to polet pære.....neppe type godkjent i Norge for det skinte mer enn det lyste. Stor var lykken over å finne riktig pære på BT med 10W. Fant ingen andre steder så kjøpte hele pakka, Vel noen tiår etter har jeg forsatt 9 stk igjen og båten den er historie. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.