Ida Marie III Startet 12.August Link til dette innlegget Startet 12.August Trenger å bytte ut min gamle 2 takter Suzuki 9,9 (15hk). Planen er en ny 9,9 Yanmar (15hk). Tenkte å kjøpe med manuell start, men ble advart av selger i butikken. Opplyste at de er ekstrem tung å dra i gang. Stemmer dette ?? Er det noen her som har en slik motor som kan bekrefte eller avkrefte dette. Høres jo utrolig ut at noe slikt selges. Den skal på en åpen Askeladd, som kun brukes til garn og teine fiske. Vil ha det så enkelt som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Sommer2022 Svart 12.August Link til dette innlegget Svart 12.August Regner med det er Yamaha 9.9 du mener, og da er svaret er nei -den er ikke tung å dra i gang. Har en slik, og guttungen på 8 starter den selv uten problem Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August Ja, 9,9 firtakter. Høres greit ut. Forstod ikke helt dette at selger snakket ned hvor vanskelig det var å dra de i gang. Han hadde begge typer motorer der inne, så det var ikke mangel på den ene typen. Da satser jeg på at de er lett å dra i gang. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 13.August Link til dette innlegget Svart 13.August Går greit for en mann. Vet om 3 stk i vennekretsen,og de varierer endel i hvor lettstartet de er. Går veldig magert pga.utsl.krav. regner med de fortsatt har forgasser. Blandeskruen er plombert. Dette er det middel mot. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 13.August Link til dette innlegget Svart 13.August Ellers bare god erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 14.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August Høres greit ut. Takker for opplysninger. Da blir det en slik. Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 15.August Link til dette innlegget Svart 15.August Ta ellers en titt på Suzuki DF 9,9/15, Tohatsu MFS 9,9Efi og Mercury F9,9. Disse veier lite (41 - 43 kg på de letteste) og er i teorien veldig lettstartet da de har elektronisk innsprøytning. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 15.August Link til dette innlegget Svart 15.August Teknikk er alfa og omega på snorstart av påhengs. Jeg starter uten problemer en 8hk Yamaha 4-takter med én hånd, sittende på tofta mens jentungen på 16 ikke har sjans med begge henda, stående. Og som med tenåringer flest er foreldres forklaring av hvordan noe skal gjøres enten det teiteste de har hørt eller fullstendig uforståelig. Dessverre hadde vi ikke noen 4-hester de kunne lære på da de var små, det var en SummerFun med elstart på hytta. Så ungene skjønner ikke hvorfor ikke alle motorer har elstart. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 15.August Link til dette innlegget Svart 15.August Ser at du ville ha innfo om 9,9-15. Den jeg uttalte meg om,og som jeg har selv,er 9,9 og kan ikke bli noe annet. Den er litt tungstartet,men til å leve med. Har forøvrig en 9,9 sport,som har fått ny forgasser og nå er vel 20hk. Den er veldig startvillig. Beklager feilinfo. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.