Tore Dag Startet 13.August Link til dette innlegget Startet 13.August Hei - jeg har en Status Marine 36 hk diesel (en marinisert Peugeot motor etter det jeg forstår) i min båt som er en Hasla 26 fot. Denne motoren har antagelig skjært seg. Jeg er veldig glad i båten og lurer på muligheten for å sette inn en "ny" (brukt) motor. Jeg har ikke lykkes med å finne noen brukt Status Marine 36 hk til salgs. Kan det være andre mer vanlige motorer som er til salgs som kunne passe inn i min Hasla uten at for mye tilpasninger må gjøres? Er meget takknemlig for tips her. Mvh litt ulykkelig båteier for tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.August Link til dette innlegget Svart 17.August Tore Dag skrev On 13.8.2025 at 14.40: jeg har en Status Marine 36 hk diesel (en marinisert Peugeot motor etter det jeg forstår) Ligger informasjon her: Sabb/Vetus Status-Marine 36-42hk. Er den skåret er det neppe verdt å reparere. Den vanligste mariniseringen av denne motoren er Volvo Penta MD21A/B og det finnes fortsatt mange av disse, Finner du en slik vil det gjøre saken enklere. Spør hos vrakmottak. Da kan du bruke girkassen og motorfestene du har, Utfordringen med å bytte til en annen motor/gir-type er at motorfundamentet må bygges på nytt, noe som er komplisert og dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.