Hakkannen Startet Torsdag 21:49 Link til dette innlegget Startet Torsdag 21:49 Treffer stadig båtfolk som ikke bare begrenser seg til eget båtliv, men også har interesse for diverse samlinger og arrangementer relatert til kystkultur og havneliv. Det arrangeres dampskipsfestivaler, trebåtfestivaler, klassisk plastikkfestivaler, veteranmotorsamlinger, kystkultursamlinger, seilskutesamlinger og mer. Det er mange ildsjeler rundt forbi i landet som bruker mye av tiden sin på frivillig arbeid med å ta vare på og formidle kystkultur og historie. Slikt kan være verd å få med seg flere, og det er også kjekt for ildsjelene når folk verdsetter innsatsen de gjør. Likevel skjer det at slike arrangementer går folk hus forbi. Selv har jeg en liste på telefonen med arrangementer jeg ønsker få med meg i løpet av året. Hender rett som det er at jeg reiser et stykke hvis arrangementet er interessant, så trenger ikke bare være lokalt. Enkelte bruker Facebook for å holde seg oppdatert, men hva med å også ha en tråd her på forumet der folk kan legge ut info om diverse arrangementer relatert til kystkultur? Enten det skulle være større ting som Tall Ships Race eller mindre samlinger, vil tro det er mye som kan være interessant for flere enn bare lokalbefolkningen. Så; tenkte gjerne dette kan være en slik tråd da. En opplysningstråd der folk kan legge ut info om arrangementer relatert til kystkultur i det ganske land. Enten det skulle være om båter av tre, stål, plast, kystnært håndverk eller annet, det er mye som kan være interessant for andre å vite om. Kan være greit med info om hva arrangementet er for noe, når og hvor det er, gjerne med link til hjemmesider/Facebook-arrangementer, hvis tilgjengelig. Kan begynne selv med arrangementet Havnedagene i Haugesund som skjer nå førstkommende helg 14.-17. august (jepp, det begynte så smått allerede i dag). Også med side på Facebook, med oppdaterte bilder fra årets arrangement. En fin og familievennlig folkefest i Smedasunet der en god samling flotte veteranfartøy blir liggende langs kaien gjennom helga. De fleste åpne for at publikum kan komme og se om bord. Det er er også veteranbiler og diverse håndverk representert, matsalg og opplegg for barn. Her et bilde fra Havnedagene i fjor, et kjekt arrangement for store og små! Selv skal jeg på lørdag, Havnedagene er pensum😊 Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart igår klokken 04:37 Link til dette innlegget Svart igår klokken 04:37 Samme helg, 15-17 august er det Kulturdøgn i Son. Mange arrangementer og her ligger jo også museumshavnen med mange flotte trebåter Kulturdøgn i Son Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 MMSI:259014460 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Rolf Svart igår klokken 08:08 Link til dette innlegget Svart igår klokken 08:08 Plastikk 2025 – Plastbåtregatta i Kristiansand «Plastikk 2025» går av stabelen 31. august. Dette er Vest Agder Museets årvisse arrangement til ære for klassiske, norske glassfiberbåter. Mange flotte båter i sjøen og på land, gamle motorer og gøy for de små. Gratis inngang. https://www.vestagdermuseet.no/plastikk-2025-plastbatregatta-kristiansand/ Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.