Jump to content

VP KAD42P-A går opp til 3200 rpm for å så slakke seg ned til 2100rpm. Hva er galt?

Koralnes

Recommended Posts

Hei.

Har plutselig fått et problem med motoren.

Var ute en tur med båten og då jeg skulle dra den opp i plan stoppet den på 3200rpm for å så bare slakke seg ned til 2100rmp. Etter det så får jeg ikke noe høyere turtall. Visst jeg då kjøre på tomgang noe minutter så kan jeg få den opp på 3200 igjen i noen sekunder før den slakker av.

Er det noen som har vært bort i noe lignende?

Har skiftet begge filterane,ny turbo,nye dysespisser. Dieseltankane vart skiftet i fjor vinter. Har sjekket lufttilførsel å den er fin.

Kan nevene det att den har begynt å ryke en god del etter oppstart før den blir varm.

Tar imot alle gode råd med takk😊

Det kan være en delvis blokkasje som tetter stigerøret eller fuelslangene som gjør seg gjeldende ved høyere gjennomstrømning.

Prøvd å blåse baklengs tilbake til tank?

Om du har racor filter får man kjøpt et manometer med slepenål som måler undertrykk som klart vil vise om du har et problem på sugesiden av filter. Manometeret erstatter T-håndtaket i toppen.

Veldig kjekt for å få en tidlig warning på tett filter samt andre problemer med fueltilførsel.

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...