Koralnes Startet Lørdag 14:26 Link til dette innlegget Startet Lørdag 14:26 Hei. Har plutselig fått et problem med motoren. Var ute en tur med båten og då jeg skulle dra den opp i plan stoppet den på 3200rpm for å så bare slakke seg ned til 2100rmp. Etter det så får jeg ikke noe høyere turtall. Visst jeg då kjøre på tomgang noe minutter så kan jeg få den opp på 3200 igjen i noen sekunder før den slakker av. Er det noen som har vært bort i noe lignende? Har skiftet begge filterane,ny turbo,nye dysespisser. Dieseltankane vart skiftet i fjor vinter. Har sjekket lufttilførsel å den er fin. Kan nevene det att den har begynt å ryke en god del etter oppstart før den blir varm. Tar imot alle gode råd med takk😊 Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart Lørdag 14:30 Link til dette innlegget Svart Lørdag 14:30 Det er hvertfall et tegn på at det er noe galt med turboen eller tilførselen til/fra denne. Har du sjekket om luftspjeldet som skifter mellom turboens luft og kompressorens luft fungerer som normalt? Sitér dette innlegget Link to post
Koralnes Svart Lørdag 14:41 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 14:41 Spjeldet fungere fint. Gløymte å nevne att kompressoren er utkoblet. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart Søndag 05:16 Link til dette innlegget Svart Søndag 05:16 Har du sjekket luftfilteret. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
sap_2000 Svart Søndag 07:05 Link til dette innlegget Svart Søndag 07:05 Det kan være en delvis blokkasje som tetter stigerøret eller fuelslangene som gjør seg gjeldende ved høyere gjennomstrømning. Prøvd å blåse baklengs tilbake til tank? Om du har racor filter får man kjøpt et manometer med slepenål som måler undertrykk som klart vil vise om du har et problem på sugesiden av filter. Manometeret erstatter T-håndtaket i toppen. Veldig kjekt for å få en tidlig warning på tett filter samt andre problemer med fueltilførsel. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Koralnes Svart Søndag 09:04 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 09:04 @Bellil luftfilteret er nytt. Har også testet uten luftfilteret men det var ikke noe forskjell. @sap_2000 har et racor filter ståande i båten så det med manomet skal sjekkes ut ja😊 Er bare litt usikker på om jeg har et luft eller fuel problem🤔 siden problemet kom so plutselig. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart Søndag 13:44 Link til dette innlegget Svart Søndag 13:44 Sjekk dreneringspluggen under ladeluftkjøleren om den lekker luft når turboen ladder. Har litt lite tro på at det kan være det, siden du kommer opp i turtall for deretter og falle ned, men det er verdt å eleminere ut. Sitér dette innlegget Link to post
Koralnes Svart igår klokken 07:36 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:36 bellen skrev for 17 timer siden: Sjekk dreneringspluggen under ladeluftkjøleren om den lekker luft når turboen ladder. Har litt lite tro på at det kan være det, siden du kommer opp i turtall for deretter og falle ned, men det er verdt å eleminere ut. Det skal jeg få sjekket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.