pAndahug Startet igår klokken 08:51 Link til dette innlegget Startet igår klokken 08:51 Hei! Prøver å hjelpe en venn som plutselig fikk problemer med båten sin. Båten var i bruk, men plutselig døde alt. Det er ikke strøm til tenning lenger. Jeg har sjekket dødmannsknapp og alt ser OK ut der. Det er strøm til starter, men det er ikke noe lys i tenning og tilt på motor fungerer ikke. Det er nok spenning på batteri. Har målt alle sikringer i sikringsboksen og de var OK. Jeg har ikke noen god erfaring med utenbordsmotorer så er ute etter noen gode tips for feilsøkingsveien videre her. Hva bør sjekkes, og hva kan være feilen her? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart igår klokken 09:38 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:38 Sjekk alle ledninger til og fra motor, smør poler og kontakter/koblinger. Har opplevd det samme. Trenger ikke å være noe galt med motor Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Sørlandet2 Svart igår klokken 10:00 Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:00 Er det to batterier på denne? Ofte så kobles strøm til styring av tenning og annet på en egen krets på forbruksbatteriet. Dette for å få stabil spenning til tenning og motorstyring da det blir et spenningsfall på startbatteriet når starter kjøres. Så kikk etter ledning som er koblet på forbruksbatteriet, det er sikring på denne ledningen. Å hvis det er bare et batteri, så er det nok et separat ledningsnett inn på startbatteri med sikring. Sjekk den. Sitér dette innlegget Link to post
pAndahug Svart 7 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Det er 2 batterier, det stemmer. Om jeg husker riktig gikk det en tjukk kabel til starter og en tynnere en som så ut til å gå til sikringsboksen(?). Er det en til? Sitter sikringen på kabelen eller på motor? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden pAndahug skrev 16 minutter siden: Det er 2 batterier, det stemmer. Om jeg husker riktig gikk det en tjukk kabel til starter og en tynnere en som så ut til å gå til sikringsboksen(?). Er det en til? Sitter sikringen på kabelen eller på motor? Jeg fant en bruksanvisning til motoren. Ser ut som det er to røde, positive, tilkoblinger til motoren. Den ene har en 40ah sikring på ledningen. Se at du finner, og sjekker denne. Sitér dette innlegget Link to post
pAndahug Svart 5 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5 timer siden Takk, skal ta en titt etter det! Kan du sende meg bruksanvisningen også? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Denne var det jeg kikka i. Usikker om det er korrekt, men vil tro mye er likt. https://cf.hondappsv.com/files/OM/OM001469IND/32ZVL608_web.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.