PaulS Startet igår klokken 13:44 Link til dette innlegget Startet igår klokken 13:44 Hei, Slik jeg tolker det er det kun diesel i vannutskilleren til dieselgrovfilteret, men er ikke sikker (på bildet kan det se ut som det er vann nederst, men er nok mer enn effekt av formen på beholderen). Hvis jeg likevel velger å tømme ved hjalp av skruen under, skal jeg da fylle diesel opp igjen for å bli kvitt luft? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 23 timer siden Link til dette innlegget Svart 23 timer siden Det som ser ut som vann er bare bunnen i glasset. Jeg ville ikke tappet noe. Jeg måtte tømme filteret mitt fordi det lakk rundt tappeskruen, på D3en klarte jeg ikke å pumpe manuelt da fordi slanger og alt var fullt. Så løsningen ble å starte, så sugde den slangen fra filteret tom på noen sekunder, så vanlig lufteprosedyre etter det. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 23 timer siden Link til dette innlegget Svart 23 timer siden Dersom du har mistanke om vatn I dieselen, får du ro i sjela før du har undersøkt Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Er det vann bør det tappes og så følge nøye med om det samler seg mer. Hvor omfattende det er å lufte avhenger av om filteret sitter over eller under nivået i dieseltanken. Sitter det over må hele systemet luftes og hvor omfattende det er avhenger av type motor. Noen er selvluftende, at det bare er å dra på starteren. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Glasskoppen på CAV-filterne har tykk bunn med en relativt liten åpning i midten, så sitter metallokket under der igjen. Så det er fort gjort å tolke det som vann fordi det ikke er grønt på samme måten som resten av glasset. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden På desse filterene skifta eg ut tappe skruen med ein kran,bårde opp og jenga i bunn stykket. Sitér dette innlegget Link to post
PaulS Svart 22 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22 timer siden subwoofer skrev 30 minutter siden: Glasskoppen på CAV-filterne har tykk bunn med en relativt liten åpning i midten, så sitter metallokket under der igjen. Så det er fort gjort å tolke det som vann fordi det ikke er grønt på samme måten som resten av glasset. Ja, det kunne se ut som det nederste ikke var vann, men ser at det på bildet kan se sånn ut. Men da er det altså den tykke glassbunnen man ser Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Er du i tvil hva som er i koppen, tappe det det ut. Lurt å tappe i en beholder som du kan se hva som kommer ut. Da får du ut eventuell vann eller skit. God rutine. Det vil ikke kreve lufting av systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Sørlandet2 skrev 11 minutter siden: Det vil ikke kreve lufting av systemet. Hvis diesel skal kunne tappes ut uten at luft kommer inn må tappeskruen være lavere enn nivået i dieseltanken. Ref. linken jeg postet tidligere i tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 19 timer siden Link til dette innlegget Svart 19 timer siden De fleste båt produserer monterer filter lavere enn tanken, så jeg vil tro det går helt greit å drenere. Sitér dette innlegget Link to post
Skippern10 Svart 19 timer siden Link til dette innlegget Svart 19 timer siden Hvis det over tid blir for mye vann så kommer det i motoren. Så du må tappe det. Jeg har aldri behøvd å lufte etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.