Renzir Startet 21 timer siden Link til dette innlegget Startet 21 timer siden Min påhenger fra 2022 går ikke på tomgang. Jeg er ikke allverdens handy men kunne godt tenkt meg å lært meg å fikse dette, fremfor å få noen til å fikse det. Problemet er at den ikke får på tomgang og således er vanskelig å bruke da det å få den i gir på en skånsom måte uten at den dør ikke er så lett. Den "futter" og dør på lavt turtall. Det er nok noen clue her til dette. Den er kjørt ganske lite (sikkert maks 30-50 timer). Det har de siste 2 sesongen vært en del bensin igjen i tanken og jeg har toppet opp denne i starten av sesongen. Mine tanker om feilkilder/tiltak: - Bytt bensin - Rens forgasser - Sjekk plugger Noen som har tips til hvor jeg bør begynne/sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Gjengrodd tomgangskrets… Har redneck-fiksa en Yamaha 8 og en 9,9 på samme blokk allerede i år, akkurat samme problemet på begge. De er satt opp med veldig mager tomgang, så det skal veldig lite til at de minste dysene gror igjen. Bakker du ut tomgangsjusteringen jeg peker til Et halvt til et helt tørn får den en mer klassisk innstilling av tomgangen (maks vakuum) og den blir mye greiere og mindre følsom. Hvis den går halvgodt med choken på er dette en fix. Man skal egentlig ha spesialnøkkel til den dysa, men forsiktig bruk av en liten flattrekker funker fint. Selvfølgelig starter man med å drenere forgasser og alt det der. 8mm fastnøkkel. Sitér dette innlegget Link to post
Renzir Svart 20 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Skal se på dette. Choke på denne er automatisk. Men den går ikke på tomgang selv etter å ha kjørt litt. Drenere gasser vet jeg ikke hvordan jeg gjør men driver å sjekker litt YouTube på kveldene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.