Jump to content

Innebandy ball på rekka?

Regattafisker

Recommended Posts

Hei, jeg kjøpte en seilbåt og på rekka henger to innebandy baller.

Syns det ser veldig tåpelig ut, så tenkte jeg skulle fjerne de. Ut av nysgjerrighet lurer jeg bare på om noen vet hva det er godt for før jeg fjerner de. Mener jeg kan huske å ha sett noen andre båter med dette og. 

Forsøkte å søke litt, men fant lite informasjon om innebandy baller på rekka.

Kaptein Egil hadde seilt i mange år, men denne dagen var annerledes. Skyene samlet seg som mørke gardiner over fjorden, og vinden skiftet retning med uvanlig kraft. Han strammet grepet om roret, klar for det som måtte komme.

Plutselig, midt i det opprørte vannet, kom de. Først én, så flere – hvite, hullete innebandyballer som skjøt opp fra bølgene som om havet selv spyttet dem ut i raseri. De traff seilet, dekket og masten med presisjon som fra en usynlig motstander.

Egil dukket, manøvrerte, og brukte en åre som improvisert kølle for å slå dem unna. Det var som om han var fanget i en kamp mellom elementene og en mystisk kraft – en slags sportslig sjøhevn.

Radioen knitret. En melding fra fastlandet: "Advarsel – en container med innebandyutstyr har gått over bord under stormen. Ballene sprer seg med vinden."

Men det var mer enn bare plast og tilfeldigheter. Egil følte det – som om ballene hadde en vilje. Som om de utfordret ham.

Etter timer med kamp mot vind og baller, kom han endelig i havn. Båten var dekket av innebandyballer, som om fjorden hadde spilt sitt siste sett.

Siden den dagen har Egil vært kjent som "Kapteinen som overlevde innebandystormen". Og han seiler aldri uten hjelm og kølle.

index skrev 1 time siden:

Så med andre ord: Behold innebandyballene, så fremstår du som en skikkelig seiler!  :fniser:

Jepp. Innebandyballer på rekka og seilerbukse med bukseseler på når man går på pub/café i havna. Det er sånn vi gjenkjenner skikkelige seilere. Men ikke si det til noen - det er vår hemmelighet.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...