Traale Startet 20.August Link til dette innlegget Startet 20.August På min gamle Princess 414 har jeg vært plaget med lekkasjer fra frontrutene. Uansett hvor mye jeg prøver å tette så kommer det vann inn et sted. Alu listene er tært, pakningene råtne og skruene knekker. En kar som driver med bilglass mente det kunne være en god ide og fjerne ruter og lister og lime rutene direkte på plastflensen. Det er en nedsenket flens der rutene kan legges nedi og limes fast. Rutene er ganske store og hvis de skal limes fast må det nye ruter til. Alternativet er å få tak i nye profiler, men det er lettere sagt enn gjort. Før fikk vi tak i slikt overalt i metervis, men nå kommer vel alt ferdiglaget fra utlandet. Noen andre gode tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart Fredag 18:50 Link til dette innlegget Svart Fredag 18:50 De fleste nye båter i dag har limte vinduer. Gjøres det riktig kan det holde veldig lenge. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Okkaby Svart Fredag 19:17 Link til dette innlegget Svart Fredag 19:17 Har jo vurdert dette jeg også. Så fint om noen har goe anbefalinger om fremgangs måten her. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart Lørdag 06:23 Link til dette innlegget Svart Lørdag 06:23 Joda det burde fungere det men husk att limet ikke blir pent. så man bør ha en sort kant rundt vinduet som skjuler lim fuge Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart Lørdag 07:04 Link til dette innlegget Svart Lørdag 07:04 Eg har båt med limte ruter,og har problem med at limet/fugen fargar av,når eg vaskar så drar eg da svarta ut på kvit plast,nokon som har eit råd mot dette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.