Nordam Startet 22.August Link til dette innlegget Startet 22.August Jeg har sett et par seilbåter som er dekket av et "telt" i havnen, som vist på bildet under. Jeg kunne tenke meg et slikt, men jeg har ikke greid å finne noe slikt på nettet. Noen som vet hva dette heter? Tar gjerne tips om navn både på norsk og engelsk, og om noen eventuelt har erfaring med slike telt. Sitér dette innlegget Link to post
dobsen62 Svart 22.August Link til dette innlegget Svart 22.August https://seilmakeren.no/privat/bat/oppslagspresenning/ Sitér dette innlegget Link to post
Nordam Svart 22.August Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August Hmm, kanskje du har rett. Jeg synes den på bildet så ut som en mer midlertidig løsning, noe man "relativt" kjapt kan dra over båten for å beskytte treet hvis man ikke skal bruke båten på en stund, mens en opplagspressenning da tenker jeg på en mer omstendelig affære, noe man tar på for hele vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 22.August Link til dette innlegget Svart 22.August Du kan vel kalle det heldekkende havnepresenning. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart Fredag 22:14 Link til dette innlegget Svart Fredag 22:14 Hva med vinterpressening? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
paxo Svart Fredag 22:25 Link til dette innlegget Svart Fredag 22:25 Min Askeladden Kombi 16fot med seil, har et nesten heldekkende «telt» med glidelås akter originalt. Det er beregnet på å kunne overnatte i og ingen opplagspresenning. Men hva det kalles, vet jeg ikke. Har kalt det for telt. Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart Fredag 22:36 Link til dette innlegget Svart Fredag 22:36 Bomtelt? Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart Søndag 09:21 Link til dette innlegget Svart Søndag 09:21 Askeladden kalte sitt oppsett for bomtelt med forkalesje Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.