Lingefan Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden -morten- skrev 1 time siden: Husk at dette er en konstruksjon med to step. alle skrog har en AOA, angel of attac. og hele konseptet med luftsmøring er at skroget skal flyte på luftputene. om skroget hadde gått på rumpa ville den effekten blitt ødelagt. som alle skrogkonstruksjoner så er det kompromiss. Dette blir i utgangspungtet lettbyggede båter som går lett og effektivt. Har sett mange komentere av de som har Axopar at de skjelden trimmer noe mye. Den lange vannlinjen og langsmalt undervannskrog er nok en del av grunnen her. Alt i alt er dette et vellykket skrog for den bruken den er tiltenkt og i normale forhold. For min del hadde kunne tenkte meg 28/29 men den har mindre styrehus i forhold til min 25 foter. og dårlig med weekendegenskaper. Synes ikke toalettløsningen på 29 er noe bra, og heller ikke på 37. meget spessielt og snedig. Det er comuting og hygge ved kai som er hovedfokus. skal man gå lengre strekk utaskjærs finnes det mange bedre alternativ. Her er det 2,5m forskjell på flo og fjære så ikke så mye å si om stevna er rett eller positiv. Nå har ikke jeg kjørt styrhusbåten Nordkapp 905 coupe, men han ene som var med på axopar-tur hadde kjørt den og sa den var langt morsommere å kjøre og mye mer trimvillig og bedre i sjøen. nå er det en smaksak, men jeg synes nordkapp sine coupe båter og baugdesign ser mye bedre ut enn f eks axopar sitt. Med 905 har de etter min mening en veldig fin og kul styrhusbåt som åpner for både en og to motorer. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
-morten- Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden 38 minutes ago, Lingefan said: Nå har ikke jeg kjørt styrhusbåten Nordkapp 905 coupe, men han ene som var med på axopar-tur hadde kjørt den og sa den var langt morsommere å kjøre og mye mer trimvillig og bedre i sjøen. nå er det en smaksak, men jeg synes nordkapp sine coupe båter og baugdesign ser mye bedre ut enn f eks axopar sitt. Med 905 har de etter min mening en veldig fin og kul styrhusbåt som åpner for både en og to motorer. Liker veldig godt 905 jeg og, bedre lugar og toalett enn Axopar, men fremdeles veldig dårlig bysse. Nordkapp er nok veldig bra båter, og en god del dyrere enn Axopar. 905 med V12 Merc er en meget tøff combo Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.