Molarsen Startet 9 timer siden Link til dette innlegget Startet 9 timer siden Har en gammel 90 hk Yamaha. Går som ei kule, men går varm ved belastning. Syntes kontrollstrålen har vært ok men når jeg kjører den på land nå ser jeg at den kommer og går. Virker som den er ok når jeg starter men blir gradvis dårligere. Kan det være impeller. Er det dyrt og bytte?😊😊. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Molarsen skrev 1 time siden: Er det dyrt og bytte? Det er dyrere å la være😉 Selve impelleren får du fra 350kr og oppover, men hvis det er behov for å bytte impellerhuset, pakninger og O-ringer i tillegg kan det gjerne bli 1500-2000kr for et slikt "servicesett" (etter et raskt søk, uten nøyaktigere motormodell enn Yamaha 90 totakt). Det ligger mange gode tips til impellerbytte på blant annet Youtube, så vurderer du gjøre jobben selv kan det være en fordel å ta en kikk der først. Den største utfordringen med en gammel Yamaha er oftest korrosjon, noe som gjør at skruer kan henge (i verste fall knekke tvert av) ved demontering, men også akslingen fra motor ned til girhuset kan ha satt seg litt. Hvor mye de tar på et verksted vil vanligvis avhenge av dette, for selve skiftingen av impelleren, inkludert impellerhus og pakninger er vanligvis gjort på 1-2 timer, alt etter hvordan ståa er og hvor godt ting sitter. Timeprisen vil kunne variere etter hvor du befinner deg i landet og om området er et pressområde der bedriftene kan ta nær sagt hva som helst og slippe unna med det. Her i området lå timeprisen i fjor på en god tusenlapp og oppover, etter hva jeg fikk med meg da en kamerat skulle få gjort noe på sin motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.