bergie Startet Søndag 17:44 Link til dette innlegget Startet Søndag 17:44 Den originale knotten som man dreier for å bla og velge i menyene, gikk i oppløsning for en tid tilbake. Jeg fikk lagd en ny på en 3D-skriver, men den fungerer ikke særlig bra. Man skal jo kunne trykke på den for å gjøre et valg. Er det noen her som kan gi meg noen tips om hvor jeg kan få tak i en slik, uten å måtte kjøpe hele kontrollpanelet? Eller har en jeg kan få kjøpt? Eventuelt har noen gode råd om hvordan erstatte denne? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart Tirsdag 12:58 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 12:58 Hvordan ser det ut under knotten? Bare en aksel? Og, er det da evt akselen man trykker inn? Sitér dette innlegget Link to post
bergie Svart Tirsdag 13:13 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 13:13 Ja, det er en aksel i midten, som man trykker ned. "Fjæren" som løfter knotten igjen slik at den kan dreies, sitter som en plastdel inne i knotten jeg laget. Dette fungerer dårlig nå. "Fjæren" fungerer ikke som den skal. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart Onsdag 10:16 Link til dette innlegget Svart Onsdag 10:16 Har det samme dessverre på mitt panel. Omtrent umulig å trykke ned og vri. Og itillegg har noen av knappene blitt kjipe så må trykke på spesielle steder for at de skal fungere. Virker som panelene har en viss levetid. Og dyre er de også ser jeg. Sitér dette innlegget Link to post
bergie Svart Onsdag 10:26 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 10:26 Er redd dette er et problem som går igjen. Vanskelig å få ta i en brukt knott. Og jeg mener at et nytt panel, vil koste nærmere kr 10000,-!!! Litt drøyt for en knott. Jeg får se på det i vinter. Kanskje jeg kan forbedre løsningen med 3D utskrift. Sitér dette innlegget Link to post
sumol Svart Onsdag 10:35 Link til dette innlegget Svart Onsdag 10:35 bergie skrev On 24.8.2025 at 20.44: Den originale knotten som man dreier for å bla og velge i menyene, gikk i oppløsning for en tid tilbake. Jeg fikk lagd en ny på en 3D-skriver, men den fungerer ikke særlig bra. Man skal jo kunne trykke på den for å gjøre et valg. Er det noen her som kan gi meg noen tips om hvor jeg kan få tak i en slik, uten å måtte kjøpe hele kontrollpanelet? Eller har en jeg kan få kjøpt? Eventuelt har noen gode råd om hvordan erstatte denne? Jeg har bestilt vedlikeholdssett fra https://www.robotutstyr.no/, og det var mye mer praktisk enn å kjøpe delene separat. Nå har jeg alltid filter, børster og moppeputer tilgjengelig når noe må byttes. Selv hadde jeg et lignende problem med en knot på en eldre radio. Jeg fant en erstatning på eBay ved å søke på modellnummeret + "rotary encoder knob" Sitér dette innlegget Link to post
bergie Svart Onsdag 12:55 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 12:55 Takk for tips Jeg har gjort noen søk på nettet. Har ikke funnet bare knotten. Kun knott montert på panel. Skal gjøre et søk på "rotary encoder knob". Se hva som dukker opp da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.