Jump to content

Tohatsu mfs6 - start lock - hva gjør den?

ko-stens

Recommended Posts

En fetter av meg kjøpte seg en 2011 Tohatsu MFS6C. Da han kom hjem skulle han se over den igjen, og da fant han en løs del, som nok har falt av under transport. 

Etter en del søk, ser det ut til å være en arm til rekylstart, som det nok heter. Eller start lock, som den også muligens heter. Vet ikke om den har røket, selv om den ser hel ut, men det mangler fort ei fjær der og. Spørs om skruen til den ikke har sittet godt og har falt av under turen.

Hva gjør egentlig den saken?

Er det et must å ha, eller går det greit uten? Ser ut som om den lille delen kan kjøpes, om den har røket. Fjæra kan bli verre å få tak i kanskje. Evt må man ha hele sulamitten ny, og den koster jo litt da, en tusenlapp eller så. Men om det går greit uten, trenger han jo ikke koste på noe ekstra. Samtidig, det er vel en grunn til at den funksjonen er der…

Legger ved et bilde. Har satt ring rundt delen.

IMG_6474.jpeg

Kan ikke huske at jeg har hatt noe slik på gamle totaktere jeg har hatt, i hvert fall. Har faktisk hatt en slik Tohatsu, og når jeg tenker over det, husker jeg at jeg bannet litt over den dumme motoren når jeg ikke fikk dratt ut snora... Så var det jeg som var dum... Har bannet mye over møkkamotorer som har vært umulig å starte. Helt til jeg har sett at jeg ikke har hatt på plass nødstoppdingsen... 

Ser uansett ut som at han kan få fikset problemet. Det var bare skruen han ikke fant igjen, så da går det nok i orden med fiks! Motoren er en 2011-modell, men er visstnok knapt innkjørt, så det er nok mye igjen av den. Skruen som holdt "dingsen" på plass kan nok ikke ha vært godt fastskrudd i utgangspunktet og har vibrert seg ut, tenker jeg. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...