Swingswong Startet Tirsdag 20:44 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 20:44 Jeg ser etter noe å sy fast i kalesjen for å feste solcellepaneler i. Jeg har stort sett kalesjen på og det ville vært fint at de bare satt fast der, med mulighet til å ta de av. Panelene er fleksible og de har de vanlige hullene for feste. En pinne med noe å vippe over slik at de ikke detter av kunne fungert. Noen som har ide om hva jeg kan bruke? Det må bli tett også slik at vann ikke renner inn. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart Onsdag 14:33 Link til dette innlegget Svart Onsdag 14:33 Hvilken fart skal du holde og hvor utsatt vil panelet være for vinden? Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Swingswong Svart Onsdag 16:09 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 16:09 Jeg kjører stort sett aldri mer enn 25 knop. Panelene blir noe utsatt, men har kjørt med de der tidligere, men da var de bundet fast med tau. Sitér dette innlegget Link to post
fritidsfiskeren Svart Onsdag 18:05 Link til dette innlegget Svart Onsdag 18:05 Kunne du laget til noen fester med maljer gjennom kalesjen kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart igår klokken 07:16 Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:16 Bruker du solsenga i baugen, ref. profilbildet ditt? Det gjør ikke jeg og har et panel fastbundet rundt puta der, det ligger da veldig stabilt med underlaget og ser helt greit ut. Bare et tips.. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Vestkystseiler Svart igår klokken 12:06 Link til dette innlegget Svart igår klokken 12:06 Velcro av typen "industrial strength"? Sitér dette innlegget Link to post
Nysgjerrigper Svart igår klokken 13:23 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:23 Jeg har også fleksibelt solcellepanel (siden 2013). Det limte jeg på en bit av et en våtromsplate og festet det med sterk hyssing til holdestroppene til kalesjen på hver side av båten. Enden ligger oppå targabøylen til båten og er festet til den også. Dette har altså holdt i 12 år.... Våtromsplaten hindrer at panelet bøyes for mye. Sitér dette innlegget Link to post
Fergu Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Har et fleksibelt 100W panel på ca 2,3kg liggende over fronten av kalesjen, den delen står alltid oppe. Har lagd 4 vaierfester for å holde panelet på plass. Har tilpasset litt så jeg kan dra panelet for å få best mulig vinkling mot solen når jeg ligger i ro. Båt betyr stort sett sakte fart, men innimellom går det i 25+knop (ca 50km) Dette har fungert perfekt i flere år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.