kehe Startet Onsdag 18:09 Link til dette innlegget Startet Onsdag 18:09 Nybegynner... Jeg hører og leser litt forskjellig meninger. Ved demontering av DPH-drev, skal opphengsboltene slås inn (mot midten av båten) eller skal de skrus utover ved hjelp av gjengestang eller annet verktøy? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart Onsdag 18:57 Link til dette innlegget Svart Onsdag 18:57 Utover, dvs bort fra selve drevet. Sitér dette innlegget Link to post
mortentr Svart 9 timer siden Link til dette innlegget Svart 9 timer siden Jeg har sett at boltene kan bli ørlite koniske etter mange år med vold. De blir da utrolig mye lettere å ta ut utover, selv om begge deler i teorien går an. Bruk en 1/2" forlenger fra skrallesett som du lar hvile på drivknute, og så slå boltene utover. I første øyekast ser det for trangt ut, men det går. Som du sier er det også mulig å skru de utover med gjengestang, men i mitt tilfelle er det vanskelig å komme til grunnet utvendig montert thruster mellom drevene. Ellers er det smart å ta av drevet (i det minste, demontere boltene) hvert år så du slipper at det setter seg skikkelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.