kehe Startet Onsdag 18:09 Link til dette innlegget Startet Onsdag 18:09 Nybegynner... Jeg hører og leser litt forskjellig meninger. Ved demontering av DPH-drev, skal opphengsboltene slås inn (mot midten av båten) eller skal de skrus utover ved hjelp av gjengestang eller annet verktøy? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart Onsdag 18:57 Link til dette innlegget Svart Onsdag 18:57 Utover, dvs bort fra selve drevet. Sitér dette innlegget Link to post
mortentr Svart 10 timer siden Link til dette innlegget Svart 10 timer siden Jeg har sett at boltene kan bli ørlite koniske etter mange år med vold. De blir da utrolig mye lettere å ta ut utover, selv om begge deler i teorien går an. Bruk en 1/2" forlenger fra skrallesett som du lar hvile på drivknute, og så slå boltene utover. I første øyekast ser det for trangt ut, men det går. Som du sier er det også mulig å skru de utover med gjengestang, men i mitt tilfelle er det vanskelig å komme til grunnet utvendig montert thruster mellom drevene. Ellers er det smart å ta av drevet (i det minste, demontere boltene) hvert år så du slipper at det setter seg skikkelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.