Mr_Stian Startet Lørdag 12:11 Link til dette innlegget Startet Lørdag 12:11 Heisann. Jeg har en Neptunus 145ak som har fått påstøpt en badeplatform en gang i tiden. Selve platformen i seg selv er veldig solid, men med veldig dårlig finish. Håper å få tid til å fikse denne i løpet av vinteren. Hadde håpet på litt innspill fra dere her på forumet med hvordan jeg kan løse enkelte utfordringer jeg har her. Hovedproblemet er at jeg har lekkasje inn i plattformen. Det er 3 oppbevaringsluker som har drenskant som skal drenere via noen stålrør og ut. Alle disse 3 lekker. De er bare limt fast med noe limemasse (type Tec-7 El.) som har løsnet. Så er det limt på noe syntetisk teak som ikke henger fast lenger. Siste er generelt utseende på platformen og finish her. Kan begynne med litt bilder av herligheten! Bra langt ifra men langt ifra bra Lukene med drens rør: Og til slutt noen kasser som er støpt oppå hvert hjørne. Disse er løsnet sånn at jeg kan dra de utover så jeg har ikke mulighet til å bruke pullert hvis trekk blir utover. Sånn det vises på bildet når jeg drar i kryss innover går fint. Jeg kommer til å begynne med drenering da alt som ligger nedi disse lukene blir veldig vått. Samt at jeg har hekktruster nedi som ble ødelagt på 3 år pga fukt. Det jeg trenger litt input på er hvordan jeg best kan feste det drensrøret? Å lime igjen med Tec-7 ser ikke ut til å funke. Kan jeg støpe dette fast med å bruke noe epoxy sparkel eller lignende? Vil det feste på stålrøret? Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart Søndag 08:08 Link til dette innlegget Svart Søndag 08:08 Hei Er dette den som lå i Bergen? Ville limt med denne limen https://polyntapp.com/docs/NORPOL FI-186-A TDS.pdf , den brukes av bla Viknes . Jeg vet ikke om den fil feste seg til stål, men holder på tre og glassfiber Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart Søndag 12:28 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 12:28 Den lå i Bergen ja. Er ikke så mange av disse båtene. Er vel 3 stk. 2 med fly og en uten. Hvor får en kjøpt dette limet da? Finner ikke så mye hvis jeg søker. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.