Jump to content

Prosjekt badeplatform. Mye dårlig gammelt arbeid må fikses

Mr_Stian

Recommended Posts

Heisann. 

Jeg har en Neptunus 145ak som har fått påstøpt en badeplatform en gang i tiden. Selve platformen i seg selv er veldig solid, men med veldig dårlig finish. Håper å få tid til å fikse denne i løpet av vinteren. Hadde håpet på litt innspill fra dere her på forumet med hvordan jeg kan løse enkelte utfordringer jeg har her. 

Hovedproblemet er at jeg har lekkasje inn i plattformen. Det er 3 oppbevaringsluker som har drenskant som skal drenere via noen stålrør og ut. Alle disse 3 lekker. De er bare limt fast med noe limemasse (type Tec-7 El.) som har løsnet.

Så er det limt på noe syntetisk teak som ikke henger fast lenger.

Siste er generelt utseende på platformen og finish her. 

Kan begynne med litt bilder av herligheten! 

IMG_0671.jpeg.a97d3ddfd7cbe63289c0239de3cd914b.jpeg

Bra langt ifra men langt ifra bra

IMG_0672.jpeg.394ed6603720eff5433343e7cf67ac9e.jpeg

Lukene med drens rør:

IMG_0669.jpeg.d1f995cfa7d8c94e770fe9ece331587f.jpeg

IMG_0670.jpeg.73160f7107889bc0750c35368b92fb81.jpeg

Og til slutt noen kasser som er støpt oppå hvert hjørne. Disse er løsnet sånn at jeg kan dra de utover så jeg har ikke mulighet til å bruke pullert hvis trekk blir utover. Sånn det vises på bildet når jeg drar i kryss innover går fint. 

IMG_0673.jpeg.b9b91546fb5aa6ef9cda46420050fbbf.jpeg

Jeg kommer til å begynne med drenering da alt som ligger nedi disse lukene blir veldig vått. Samt at jeg har hekktruster nedi som ble ødelagt på 3 år pga fukt. 

Det jeg trenger litt input på er hvordan jeg best kan feste det drensrøret? Å lime igjen med Tec-7 ser ikke ut til å funke. Kan jeg støpe dette fast med å bruke noe epoxy sparkel eller lignende? Vil det feste på stålrøret? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...