Jump to content

Steder med EN590 langs kysten sør for Vestfjorden?

bjoris

Recommended Posts

I Helnessund så mener jeg det er to steder man kan fylle "avgiftsfri diesel". Den ene plassen er i fra sjøen. Godt mulig det er MGO, dvs drivstoff for større båter. Oppe på land, rett foran butikken der, så står det også en pumpe med avgiftsfri disel beregnet for kjøretøy. Regner da med at dette må være EN590, altså EU norm for bruk i kjrøretøy? Hvis det ikke er snakk om større kvanta enn at det kan bæres i kanner så må det vel gå bra å fylle ved veien, foran butikken? Var der i sommer og var nær ved å ta feil pumpe, når jeg skulle fylle på bilen.

Gikk til Bodø, grei margin. Snart inne nå, så får vi se hva de har her. På Vestlandet er jo EN590 mer eller mindre standard så dette var jeg ikke forberedt på...

Neste etter Bodø blir Vågaholmen, de har både MGO og EN590 ser jeg i en tråd...

Takknemlig for tips nedover, mange steder står det ikke om det er EN590. Fylte på Rødskjær, men stor ikke der heller. Antok at det måtte være det, men nå har jeg blitt skeptisk.

En vil jo gjøre det som er rett på så dyre ting som dette!

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Vågaholmen har EN590 og har ord på seg for å være billigst i området. Videre sørover har både Sandnessjøen, Brønnøysund og Rørvik EN590. Min erfaring er at Brønnøysund like ved gjestehavna pleier å være rimeligst i dette området. 

Neste fylling blir da kanskje i Trøndelag et sted. Knarrlagsund pleier å være billig, men jeg har ikke funnet bekreftelse på at det er EN590 de selger. Alternativene kan være Børøysund eller Kongensvoll som begge har EN590. Disse drives av samme firma og har samme pris. Om du går til Børøysund vær oppmerksom på lite vann ved drivstoffbrygga på fjære sjø. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...