Bayman Startet 2.September Link til dette innlegget Startet 2.September Jeg har nylig overtatt en Bayliner 2858, hvor drivstoffmålerne på flybridge og inn viser forskjellig. Målerne er av samme merke, og for meg ser det ut som måleren på flybridge er koblet inn på ledningsnettet til måleren nede. Hvor bør jeg starte feilsøking? Kryssbytte instrumenter var min første ide. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 2.September Link til dette innlegget Svart 2.September Er vel dette med en ikke kan sette to instrumenter på en måler. Har jo vært diskutert flere ganger her inne, at det ikke er rett frem og gjøre det. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 2.September Link til dette innlegget Svart 2.September Regner med drivstoffmåler=tankmåler? Der finnes, eller i alle fall fantes, givere som var laget for å ha 2 instrumenter tilkoblet og jeg vil vel tru du har en slik. Om du har feil sensor burde likevel begge instrumentene vise likt men litt feil verdi. Når begge er av samme merke/type vil jeg tro at ledningene til fly er betydelig lengre og det vil kunne gi litt feil men det kan også være en kobling underveis som ikke er helt god. Sitér dette innlegget Vaksinehistorie, forelesning om propaganda fra Free University of Toronto (kortversjon 6 min). Brosjyre Barnevaksiner. Link to post
J-Å Svart 2.September Link til dette innlegget Svart 2.September Kanskje du kan prøve med denne ? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 2.September Link til dette innlegget Svart 2.September J-Å skrev 5 minutter siden: Kanskje du kan prøve med denne ? Det må være et bra alternativ, og overraskende greit priset! Om en skal dra den lenger finnes det plenty av bokser som tar alle analoge signal og gjør om til n2k slik at de kan plukkes opp på n2k kartplotter om dette er på plass i cockpit/på fly allerede. Er vel en enkel måte å få full instrumentering på fly om denne er sparsom i utg pkt. I just found this on AliExpress: US $5.30 | NEW NMEA 2000 Multifunction Converter /N2K Converter Single/Dual Up to 13-18 sensors Signal For Boat Yacht Marine Converter https://a.aliexpress.com/_EuIljNc Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 2.September Link til dette innlegget Svart 2.September Har denne ombord jeg. Fungere greit den. https://www.watski.no/kus-analog-til-nmea2000-omformer-11pEC Sitér dette innlegget Link to post
Bayman Svart 14.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September Takk for innspill! Jeg har nå kryssbyttet instrumentene, men forskjellene er de samme så da er i hvertfall instrumentene ok. Jeg måler litt forskjellig motstand på ledningene oppe og nede, så da er det vel ledningsnettet som er synderen. Nå blir båten pakket inn for vinteren, så da blir det litt mere forskning på dette til våren. Skal lese meg opp litt på disse nmea2000 boksene også, for det hadde vært fint å fått opp denne informasjonen på plottere også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.