Tørstemaskinist Startet Onsdag 12:57 Link til dette innlegget Startet Onsdag 12:57 Har kjøpt en NB Ardea 34 fly med Raymarine Ray49E VHF og AIS650. For noen dager siden fikk jeg alarm på VHF'en at den mangler GPS-signal. Skulle så endre navn på AIS, men så sluttet den å virke. PC'en får ikke kontakt med AIS'en. Når jeg kobler den til lyser den grønne lampen i 1 sekund før den slukker. Noen som har vært borti noe lignende, eller har noen tips her? AIS'en virket helt til jeg plugget PC i USB. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart Onsdag 13:23 Link til dette innlegget Svart Onsdag 13:23 Kan det være noe med strømforsyningen, på + eller - side ? Har du forsøkt å koble til PC med strømforsyningspluggen til AIS frakoblet? Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart Onsdag 13:27 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 13:27 Ja har koblet av alt, og bare brukt usb mellom pc og ias. Får ikke kontakt. Gir bare et kort grønt blink når jeg kobler til. Samme når jeg kobler til strømforsyningen... Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart Onsdag 14:15 Link til dette innlegget Svart Onsdag 14:15 Det ser ikke ut til at denne enheten har noen "factory reset", annet enn spenning av/på. Chatgpt foreslår dette: ✅ Next steps to try right now: Plug the AIS650 into your PC via USB. Open Device Manager → look under Ports (COM & LPT). Do you see a new COM port appear when you connect it? If not, try a different USB cable and reinstall the Prolific driver from Raymarine’s website. Sitér dette innlegget Link to post
Tørstemaskinist Svart Onsdag 15:35 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 15:35 Ser ingen kontakt med ais650. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.