Vulkanterje Startet 3.September Link til dette innlegget Startet 3.September Skal legge nytt gulv og «reisverk» i vår Neptim 8000. Er det noen her som har erfaring med å bytte gulv og «reisverk/underlag» til gulvet. Jeg tenkte å bruke 18MM tykk kryssfiner til gulv, men litt usikker på hvor mye mellomrom det kan være på bjelkene, uten at gulvet vil bue seg. Tidligere eier har hatt en finurlig løsning som er veldig lite praktisk. Er det noen med Neptim 8000 som kunne postet et bilde av hvordan det ser ut under gulvet? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.September Link til dette innlegget Svart 3.September Vulkanterje skrev 10 minutter siden: Er det noen med Neptim 8000 som kunne postet et bilde av hvordan det ser ut under gulvet? Disse båtene hadde en svært forseggjort innerliner i glassfiber som gikk helt fra baug til hekk. Ikke en haug med planker og kryssfiner som var det vanlig på den tiden. Selv på modeller som ble produsert i stort antall. (f.eks. Scand Baltic) Siden denne utgjorde en vesentlig del av prisen ble et par (av ca 125 bygget) kjøpt uten innerlineren av selvbyggere for å spare penger. Ser ut til at det er en av disse du har. Ligger en del informasjon om båten her. Sitér dette innlegget Link to post
Vulkanterje Svart 3.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September Resten av båten er egentlig veldig pent utført. Men dette gjør vondt å se på🙉 takk for info👍 Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 3.September Link til dette innlegget Svart 3.September Dette er en løsning jeg aldri har sett i Neptim 8000. Vil du ta noen bilder litt mer zoomet ut? Hvordan ser det ut ned i akterkabin, og i forkabin? Jeg har Neptim 8000, og en av de første som ble bygget, og hos meg er det støpt innerliner, og det ligger en relativt kraftig aluminiums-drager (merket rødt) fra veggen foran motor og bak til kanten av setet akter. Så er det 4 plater som utgjør hele dørken. Ingen ekstra avstivere noe sted. De to store platene hviler på aluminimumsdrageren. Med det grønne har jeg markert der det er en kant som dørkplatene kan hvile på. Det er ingen avstivning under platene. De hviler bare på kanten av platene. Tipper ca 5 cm støtte på alle sider av platene. Dørken føles trygg og hard å gå på. Veldig lite svikt. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.