Princess40 Startet Torsdag 11:53 Link til dette innlegget Startet Torsdag 11:53 Småpenger i den store sammenheng, men er Volvo filteret verdt 100 kroner mer? Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart Torsdag 11:58 Link til dette innlegget Svart Torsdag 11:58 Har aldri brukt Volvo filter. Har brukt diverse filter, både Biltema og andre. Det finnes kryssreferansetabeller som gir mange muligheter, i alle fall til mine motorer. Mange småpenger gir en storpenge. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart Torsdag 12:00 Link til dette innlegget Svart Torsdag 12:00 Jeg ville brukt VP sitt eller Fleetguard (LF4017 heter det der) Ikke gamble med kvalitet på de der, tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Torsdag 12:09 Link til dette innlegget Svart Torsdag 12:09 Har ikke tatt i Biltemafiltere siden en kamerat hadde et som sprakk og tømte Mondeoen hans for olje over et strekk på 100m i fart. Kjøper bare svarte filtere (Bosch, Mann), betaler ikke ekstra for at Volvo, VW eller andre setter navnet sitt på dem. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart Torsdag 12:26 Link til dette innlegget Svart Torsdag 12:26 Her går det i Champ, VIX, Fleetguard, MANN, Bosch, Biltema, Volvo og hva jeg enn får fatt i. I løpet av 60 år må jeg ha kjørt noen mill. kilometer og noen tusen timer. Jeg har aldri hatt ett eneste problem som kan linkes til filter eller smøreolje. Etter min erfaring er turbo- og registerkjededødaren at man kjører for lenge på oljen. Det gjelder både motorer og girkasser. Jeg vet at det ikke er registerkjede i girkasser, for dem som måtte henge seg opp i det. Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Strike Svart Torsdag 13:36 Link til dette innlegget Svart Torsdag 13:36 Slike diskusjoner som denne har det vel vært hundrevis av på diverse fora. Man må bare velge det man har tro på for eget bruk, eller følge egen filosofi. Noen vil ha topp kvalitet i alle ledd, koste hva det koste vil, siden de ønsker å eliminere all mulig risiko. Andre mener risikoen er forsvinnende liten, og handler forbruksmateriell deretter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.