Jump to content

Simrad shipmate rs 8300 vhf skrur seg av

Gulborg

Recommended Posts

Sjekk spenningen.

En VHF dør vanligvis ikke av alderdomssvakhet. Min Sailor er fra 1988 og er god som ny, ja bedre enn de fleste man kan kjøpe nå.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hvilken versjon av 8300 har du……den med DSC eller den uten…..har du DSC så står det SOS på midten knappen !

jeg hadde den uten, så den hadde jeg ikke kostet på noen ´proff´ feilsøking.

jeg hadde feilsøkt selv, det jeg kan ! Tatt ut radion ur båten og kjørt den hjemme med strøm, du vet er riktig.

Om du ikke får liv i den, så kan du spare ‘telefonrøret’ har sett att folk søker etter disse på finn / Blocket

S/Y Gunga Din

Skal du teste den hjemme, så husk at om du skal sende (etter at du har fikset den) MÅ du ha tilkoblet antenne. Uten kan du "blåse" utgangstrinnet i verste fall.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har du ingen ekstra antenne, så kan du enkelt tillverke en av en stump RG-58 kabel

Du skaler av skjermen, henger den opp….og innerlederen med isolasjon ned.

med målen…………….  (Denne antennen gir nesten like bra verdier som den som sitter på båten, jeg har vart i Gøteborg og snakket med Læsø på en sånn antenne!)

IMG_1602.png.03c7b49e122670e68decb768240eba79.png

@Lars H. det var vel du som skrev ‘opp´ en gang i tiden, bilden låg på SXKs side men fann den inte lenger der, fann denne på BP, men kunde ikke linke til den)

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...