Grand Banks jr Startet Søndag 14:18 Link til dette innlegget Startet Søndag 14:18 En 40 liters Quick vvb skulle en tro tar kort tid å tømme, men min tar veldig lang tid. Jeg har åpnet både oppe og nede (varmtvannsuttaket er oppe), og det renner ut veldig sakte. Jeg kan blåse inn oppe men det er mye motstand. Hvorfor det? Er det en form for enveisventil inni den? Tømmer den hver høst for vinteropplag Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
El barco de Sol Svart Søndag 14:35 Link til dette innlegget Svart Søndag 14:35 Jeg starter alltid med å åpne alle kraner. Setter dem på varmt og vei ikke om det har noen betydning. Når det ikke kommer mer vann så åpner jeg sikkerhetsventilen på bereder og tsr av alle koblinger til kranene. Så blåser jeg i slangen lengst fra bereder og så neste osv. Syns dette går fint. Lar sikkerhetsventil stå åpen og kobler ut strøm til bereder fra landsstrøm. Lett å glemme om man lader batterier med landstrøm og ikke har vann på tank. Når jeg sjekker etter et par dager så har det ofte dryppet litt ut av sikkerhetsventilen Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart Søndag 17:43 Link til dette innlegget Svart Søndag 17:43 Det tar laaang tid hos meg også. Men har en støvsuger som også suger vann, men det tar fremdeles lang tid. Istendfor trykkluft så suger jeg alle ikraner tørre med denne, Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart igår klokken 14:49 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:49 @El barco de Sol, ja jeg tømmer vanntanken først helt til trykkpumpen ikke har mer vann å suge. Med alle kraner oppe. Så åpner jeg både oppe og nede på vvb, men det renner tregt ut. Tar vel ca 1 time å tømme den lille 40-liters tanken. Så jeg lurer på hvordan de er bygget opp. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Ida Marie III Svart 5 timer siden Link til dette innlegget Svart 5 timer siden Du har litt lang slange på dreneringen, mye motstand i en slange når trykket bare er fallet i en liten bereder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.