Goddis77 Startet 7.September Link til dette innlegget Startet 7.September Så reklame for denne her nettopp - https://www.airlockusa.com/products/airlock-voyage Kan noe slikt som dette være aktuelt for rom i båten hvor luften ikke sirkulerer bra? Egentlig er det airlock one de reklamerer for, men det krever jo aircondition... Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 10.September Link til dette innlegget Svart 10.September Jeg har en Airlock Voyage på vei. Jeg har heller ikke a/c i båten så tester ut Voyage utgaven. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 10.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September Spennende! Akterkabinen hos oss er vanskelig å få god sirkulasjon i. Vurderer noe slikt der. Flott om du gir et hint på hva du synes om den etter litt bruk 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 12.September Link til dette innlegget Svart 12.September Det skal jeg. Fikk den på døren nå så tester den om ikke lenge. Produsenten anbefaler ikke at den står på sammenhengende under vinteropplaget men anbefaler timer som lar den gå noen timer hver uke. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 20.September Link til dette innlegget Svart 20.September Da står Airlock Voyage og går i båten. Etter samtaler med firma anbefaler de ikke at den går kontinuerlig hele vinteren . Har satt den på timer slik at den går 90 minutter hver andre dag. Venter 14 dager med å sjekke om lukt endres i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 20.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September Er det 12v eller 220v den går på? Har avfukter i kabinen hos meg nå, men den må jo tømmes hver dag. Blir spennende å høre om denne her kan plasseres i kabinen og heller ha avfukter ute ved pentry med utløp i vasken der. Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 20.September Link til dette innlegget Svart 20.September Dette framstilles som en luftrenser/luktfjerner, ikke noen erstatning for avfukting, varme eller ventilasjon. Med mindre enn 6 W strømtrekk kan den ikke flytte mye luft, og den avfukter ikke. Det er uklart for meg om den hjelper mot konsekvensen av dårlig ventilasjon/kondens/ etc ved å fjerne lukta... blir det ikke muggsopp eller rått sengetøy da? Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Goddis77 Svart 20.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September Er ikke mye fuktighet der, bare begrenset med vandring av luft. Er dermed litt innestengt lukt der synes jeg. Hadde håpt at kanskje den her kunne hjulpet på det. Ikke fare for muggsopp her. Avfukter har jeg begynt med i det siste. Har hatt flere år uten 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 20.September Link til dette innlegget Svart 20.September Dette er ikke avfukter. Jeg har en Arida Pro S8 avfukter så fuktigheten er under kontroll. Airlock Voyage er kun luktfjerner og den skal avgi en svært liten mengde Hydrogen Peroxide som bidrar til å rense luften. Om dette virker blir spennende å se. Den går på 12 volt eller 220 med strømforsyning. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Nå har min Airlock Voyage gått 90 minutter annen hver dag et par uker og det er bedre luft dvs mindre lukt i båten så den ser ut til å virke. Lar den stå slik til sesongen starter igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.