Fjellogsjø Startet igår klokken 16:56 Link til dette innlegget Startet igår klokken 16:56 Hei! Det er nå et år siden forrige bytte av dieselfilter på båten. Jeg har tenkt til å bytte igjen denne høsten, og i den forbindelse var jeg nede i motorrommet for å sjekke. Båten har stått i ro i noen uker nå. Da jeg kikket på filteret ble jeg overrasket over hvor mye smuss som ligger der, jeg kan ikke huske å ha sett så mye før. Kanskje vanskelig å se utifra bildene, men er det noen som vet om dette er eller kan være dieseldyr? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart igår klokken 18:07 Link til dette innlegget Svart igår klokken 18:07 Prøv å drener ut litt, kjennes det ut som seigt slim, er rødbrunt til svart og lukter funky (ikke ren diesellukt) er det sannsynligvis dieseldyr. Er du i tvil finnes det også tester å få kjøpt. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart igår klokken 18:17 Link til dette innlegget Svart igår klokken 18:17 Det KAN være dieseldyr. Men da burde det kanskje også ha vært noe vann i vannutskilleren . . Men uansett har du fått dritt på tanken. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Luske_Ludvig Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Jeg syns dette ser ut som dieseldyr. Du bør åpne inspeksjonsluke i tank og ta en titt. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Diseldyr må ha vann for å formere seg. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fjellogsjø Svart 6 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Hei! tusen takk for svar. Har brukt båten hele året, og med snø og greier på dekk så kan det muligens ha kommet noen dråper vann på tanken selv om jeg har prøvd å være forsiktig. Jeg synes ikke det ser særlig bra ut… Uansett, nå har jeg kjøpt tester. Har heldigvis forsikring som dekker i verste fall 😅 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.