Johnny Pedersen Startet 14 timer siden Link til dette innlegget Startet 14 timer siden Hei Oppdaget når båten ble tatt på land at tilt ikke fungerte. Hører tiltmotor går, men ingen reaksjon på drevet. Sjekker i motorrommet og ser at all tilolja har rent ut i motorrommet. Ser også at det er en del sot i motorrommet. Tyder på at det er eksos (?) som har kommet der. Utrolig trangt og vanskelig å se hva / hvor problemet er. Noen tips ? Mercruicer 1,7 dti Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Sot tyder på eksos ja. Men sjekk nøye, det kan også være reimstøv. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 10 timer siden Link til dette innlegget Svart 10 timer siden Johnny Pedersen skrev for 3 timer siden: Sjekker i motorrommet og ser at all tilolja har rent ut i motorrommet. Ser også at det er en del sot i motorrommet. Tyder på at det er eksos (?) som har kommet der. Utrolig trangt og vanskelig å se hva / hvor problemet er. Noen tips ? Høres ut som du bør legge om rutinene og sjekk motorrommet litt oftere, blant annet å sjekke Oljnivåer og sjekke om det er lekarsjer, når motoren går. Reimstøv er gjerne i forkant og mesteparten lar seg støsuge opp. Lykke til med rengjøringen. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Johnny Pedersen Svart 8 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Takk for tips. Det skyldes nok ikke manglende rutiner eller sjekk av motorrommet og sjekk av oljenivåer. Det ble bla byttet oljefilter og motorolje 2 turer tidligere, og da var det ikke sot eller lekkasje (lave nivåer) på olje til tilt. Så begge deler har nok skjedd i løpet av 2 ettermiddagsturer. Sot er i hovedsak i bakkant i nærheten av eksosbend Sitér dette innlegget Link to post
Johnny Pedersen Svart 8 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Takk for tips. Det skyldes nok ikke manglende rutiner eller sjekk av motorrommet og sjekk av oljenivåer. Det ble bla byttet oljefilter og motorolje 2 turer tidligere, og da var det ikke sot eller lekkasje (lave nivåer) på olje til tilt. Så begge deler har nok skjedd i løpet av 2 ettermiddagsturer. Sot er i hovedsak i bakkant i nærheten av eksosbend Sitér dette innlegget Link to post
Johnny Pedersen Svart 7 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Takk for tips. Det skyldes nok ikke manglende rutiner eller sjekk av motorrommet og sjekk av oljenivåer. Det ble bla byttet oljefilter og motorolje 2 turer tidligere, og da var det ikke sot eller lekkasje (lave nivåer) på olje til tilt. Så begge deler har nok skjedd i løpet av 2 ettermiddagsturer. Sot er i hovedsak i bakkant i nærheten av eksosbend Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7 timer siden Link til dette innlegget Svart 7 timer siden Johnny Pedersen skrev 1 minutt siden: Sot er i hovedsak i bakkant i nærheten av eksosbend Da vet du hvor du skal lete etter lekkasjen! Om du tar av luka før kaldstart, så pleier det å vise godt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.