Egor Startet 9 timer siden Link til dette innlegget Startet 9 timer siden Plutselig forsvant lyset ute på dekket (to lamper i targa). Den gamle dimmeren ser ut til å reagere som normalt – knappene lyser og reagerer på trykk – men lampene er mørke. Dette har jeg gjort: Byttet begge pærene. Kjøpt en ny dimmer (annet merke). Målinger: Spenning i pærekontaktene: ca. 1,5 V (lavt) Mellom sort og rød1: 13,5 V. Mellom sort og rød2: 12,7 V. Mellom rød1 og rød2: ca. 0,7 V. Tilkoblinger: Den gamle dimmeren har tre kabler inn: sort, rød1 og rød2. Den nye dimmeren har kun to kontakter (strøm og lampe). Jeg koblet lampe til sort og strøm til rød1. Resultat: dimmeren ble varm, laget summelyd, men lampene tente ikke. Spørsmål: Er det mest sannsynlig at den gamle dimmeren er defekt, og at den nye rett og slett ikke er kompatibel? Eller tyder målingene på at det er brudd/feil i kabelen videre opp i anlegget? Alle tips til videre feilsøking mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8 timer siden Link til dette innlegget Svart 8 timer siden Den sorte er vel minus, til lys i selve dimmeren. Tipper rød1 er strøm inn og rød 2 er strøm til lampe. Om dette stemmer så har du nok kortsluttet og brent opp dimmeren. Rart ikke sikringen gikk da. Om min logikk stemmer så skulle du ha hatt rød 1 inn og rød 2 på lampe ut. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.