Jump to content

Har kjøpt motor av American Yacht Europe

JRK

Recommended Posts

Hei,

Som ofte tar noen av innleggene helt av her. Målet mitt var jo bare å få frem at det kan være mulig å få seg en billig motor :smiley:

Det var en som spurte om fart her. Båten gjør i dag, 9.5 fullt lastet, med 130 HK TMD 40. Med ny 285 HK motor skal den gjøre alt fra 17,6 til 22 knop alt etter data jeg putter inn i VP beregningsprogram. Båten har i utgangspunktet et potensiale for 18-20 knop før den begynner å bli ustabil. Dette kan kanskje avhjelpes med trimplan.Grunnen til at jeg valgte akkurat KAMD 300 er at denne passer på eksisterende bedding. så utskiftingen blir litt enklere. Til slutt kan jeg jo fortelle at jeg bygde båten i perioden 1996-1998, men hadde ikke råd til ny motor den gang. Jeg tror jeg har gjort ett godt motorkjøp, men jeg har altså sjekket annonser i over ett år før jeg slo til.

Etterhvert kommer min gamle TMD 40 for salg her på båtplassen, en meget bra motor med 2 dynamoer på 55 og 120 ampere. Gir MS3C 1:2:6

Ung skipper og lettbente blondinner :cool:

Du kjører ikke GPS'en på miles i stedet for knop da?

Du er inne på noe der ... ja, det med blondinnene, altså! :lol:

Alle tre GPS'ene viser samme fart, og det er så absolutt knober det går i.

:confused:

Mulig han toppet mer med nysmurt bunn men.......

Syns du sa den i Båtmagasinet toppet 19 ......

+ 112 hk burde gi bedre toppfart enn 24 i alle fall. Han ville neppe gå over 30, men burde tangere i medvind med middels hjemlengsel. :smash:

Grunnen til at jeg valgte akkurat KAMD 300 er at denne passer på eksisterende bedding. så utskiftingen blir litt enklere. Til slutt kan jeg jo fortelle at jeg bygde båten i perioden 1996-1998, men hadde ikke råd til ny motor den gang. Jeg tror jeg har gjort ett godt motorkjøp,

Det blir sikkert topp, JRK. I mine ydmyke øine har du gjort det rette, i alle tre relevante henseender: Pris/kvalitet, "enkel" installasjon, rikelig med krefter i forhold til hva du trenger. MIne hjerteligste lykkønskninger overbringes herved!! :cheers: (i håp om tilgivelse for at det gled litt ut i OT i forhold til tråden)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Gratulerer med ny motor JRK. Du har gjort et kjempekjøp.

Du har et års garanti. Sjansen for at det skal gå noe galt de neste årene er minimal.

For meg virker det som om det var ekstra mye å spare på akkurat den motoren du valgte.

Fint at du skriver om dette. Det gjør folk klar over alternativene og det er med på å presse prisene.

Lykke til.

Lotus

Hei

Båten er Skaggrrak 1000. (Kragerø 32)

Motor ble levert fra Sverige.

Heftig motor i en Kragerø 32, men jeg ville gjort det samme. Skikkelig kraftig motor der du kan nå skikkelig marsjfart søkklastet uten å presse motoren... Lykke til og rapport når herligheten er monter og jomfruen tatt er vel en selvfølge?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Takker og bukker, kan ikke annet enn å skumlese når jeg lurer meg innpå i arbeidstiden.....

:cheers:

Når jeg sitter og titter på aktiviteten på dette forumet så har jeg ofte lurt på hva folk driver med? Hvordan kan så mange ha tid til å være innpå her selv midt på dagen?

Men, nå har jeg jo fått svar på det også!

Og hva driver så jeg med siden jeg sitter her og "prater" midt i beste arbeidstiden? Ja, si det! :rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 10 måneder senere...

Hei,

Neida motorenh er ikke montert, men solgt videre til en hyggelig kar fra Averøy. Kjøpte motoren i januar. Av forskjellieg grunner solgte vi huset og kjøpte oss leilighet i april. Med andre ord hadde jeg plutselig ingen steder å stå for dette motorbytte og dette ville jo bli en omstendelig jobb da jeg måtte ha skjært opp hele taket. Vi vurderte en kort periode og selge båten og så kjøpen en Saga 315 og putte motoren i denne. Fikk et veldig bra tilbud av Saga på ferdig båt med denne motoren.

Men som sagt motoren ble solgt. Angrer litt på det i dag for økonomien er litt bedre en vi trodde den skulle bli, med denne nye leiligheten.

Så tilbake til Amercian Yacht og Tommy. Tommy har vært veldig real og grei mot meg. Kan nevne at jeg hadde fast pris på motoren ferdig levert på døra, men jeg skulle ordne selve fortollingen. Noe gikk litt galt her og det ble betalt inn litt for mye. Tror det resulterte i at Tommy fikk 1500 mindre i fortjeneste, men han tok tapet uten diskusjon. Jeg kan jo selfølgelig ikke gå god for mer en det jeg selv har opplevd, men skulle motoren ryke en dag i båten vil jeg garantert sjekke pris hos Tommy før jeg handler noe annet sted.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...