Jump to content

Perkins 4108, lekkasje pakning bunnpanna, verksted i Oslo-området

Hrhan

Recommended Posts

Min Perkins 4108 lekker olje fra bunnpanna. Lekkasjen er så stor at det må fikses. Har problemer med å finne noen i nærheten som i det hele tatt vil “skru» på Perkins motorer. Er det noe som kan tipse meg om noen vil ta på seg å skifte pakningen? Båten ligger på Lakseberget i Sandvika og er en Polar 29.

Lurte også på om dette er en jobb som kan gjøres uten å ta ut motoren.

Hei. 

Motoren må løftast ja.

Det vil vera meir jobb å koma til enn å bytta pakningen.

Dersom du kan løfta motoren rett opp er dette ein relativt enkel jobb.

Det er ikkje meir enn ca. seks boltar.

Eg har same motor, men den har eg ikkje skifta botnpannepakning på. Eg har skifta botnpannepakning på Yanmar 2GM20F. Det var ikkje vanskeleg. 

Det er neppe stor skilnad, når det gjeld å skifta botnpannepakning.

Køyr motoren varm, og pump ut olja før du demonterer. 

Når motoren er på tilbake på plass må du nok retta opp motoren, slik at motor og aksling står på rett linja.

Takk for gode svar. Tenkte nok at det vanskeligste var tilgjengeligheten; er trangt der nede.

Mitt  problem nå er å finne noen som kan påta seg oppgaven. Er umulig for meg å gjøre det selv, så håper det dukker opp noe alternativt. Rart at det er så vanskelig å finne verksteder eller andre som kunne tenke seg et oppdrag, men det ordner seg vel.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...