Bitteliten Svart 16.September Link til dette innlegget Svart 16.September I min verden hadde jeg fått ventilene justert før jeg hadde startet med høytrykkspumpa. På min Yanmar skal det gjøres hver 1000 time om jeg husker rett. Jeg fikk det gjort før vi dro på langtur. Sitér dette innlegget Link to post
Arne2 Svart 17.September Link til dette innlegget Svart 17.September 6 hours ago, Bitteliten said: I min verden hadde jeg fått ventilene justert før jeg hadde startet med høytrykkspumpa. På min Yanmar skal det gjøres hver 1000 time om jeg husker rett. Jeg fikk det gjort før vi dro på langtur. Ja, det høres da rimelig ut. Min Beta Marin motor skal også ha justering av ventilene hver 1000 driftstimer. Mesteparten av dette kan jo gjøres uten de store kostnader: 1. Sjekke luftfilter og innsug at alt ser normalt ut. 2. Sjekke ventiler og eventuelt juster ved behov. 3. Sjekke propell, et raskt overblikk på at alt er i orden. 4. Skru opp og sjekke eksosbend for innsnevringer. 5. Sjekke og eventuelt skifte ut dieselfilter. De tingene som er nevnt over, har jo egentlig nesten karakter av "normalt vedlikehold". (Med unntak av sjakk av eksosbend.) Etter at det er på plass, så kommer eventuelt det kostbare som har med dieselpumpen å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Lyst Svart 17.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September Det meste er sjekket. bortsett fra justering av ventilene. Jeg skal føre opp det på lista. Takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.