Fred Startet 27.Januar.2006 Del på Facebook Startet 27.Januar.2006 Jeg syns fortsatt valg av rett seilbåt er vanskelig.. Fersk som jeg er i seilbåt livet.. Det blir litt mange kompromisser.. *Jeg har lyst på en seilbåt som man kan dra til skikkelig med og få heftige seileropplevelser *Jeg har lyst på plass nok til at man kan kose seg f.eks 2 par ombord i båten *Den skal ikke koste mer enn mellom 50 og 100 tusen brukt *Bør ikke være altfor mye pussing og vedlikehold som må gjøres før den kan brukes, men noe er akseptabelt Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig seilbåt.Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt. For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Muligens for liten, men har du sett denne annonsen? Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 27.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Så kurrant ut egentlig, men skulle vært flere bilder... har en 21 foter nå med stikkøyer.. den er noe liten og seiler ikke altfor godt.. 6-7 knop på maks. Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Hvis god fart er blant de viktigste kriteriene, finnes Albin Express eller Banner 28 innenfor din prisramme. Hvordan de er innenbords, vet jeg ikke så mye om. Men plass til fire er det nok, om enn noe trangt. Cand. noe Som også er i markedet for seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Eygtene vant VM eller EM for 1/4 tonnere i sin tid. Krevende båt å seile fort og trenger mye kjøttvekt på ripa. Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 27.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Riktig riktig... har flere spørsmål.. noen seilbåter planer og enkelte gjør da 40 knop under rette forhold.. men dette er jo ekstrembåter.. hvilke båter i den kategorien vi prater om her planer da? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 27.Januar.2006 Del på Facebook Svart 27.Januar.2006 Det blir vel div. typer planede joller - noen katamarantyper f.eks hobbycat for driv så det holder. Raske større båter bl.a. de som var nevnt her - danske x-båter f.eks, men det er ikke noe som slår planende joller i fartsopplevelse og utfordring. Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 10.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Riktig riktig... finnes jo noen mindre x båter også, som kan komme litt ned i pris. Vet dere forresten noe om lystall på en vivacity 20-21 fot dobbeltkjølet? kan den ligge på samme som Hurley, som har 0,8? Hva er den største forskjellen fra å seile en båt med lystall 0,65 til 0,8 til 1,0 til 1,2 ? Sitér dette innlegget Link to post
Halcyon Svart 10.Mai.2006 Del på Facebook Svart 10.Mai.2006 Vivacity 20 har 0.8 +- 0.01 avhenig om det er en eller to kjøler og litt annet ræl. ingen som har tatt ut målebrev på mange år så er litt vanskelig å si med sikerhet hva en sånn båt har i lystall En båt med lystall 0.65 seiler sakte, virkelig sakte, en med lys 1.2 går rimlig fort.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.