Askeladden P66 Startet Onsdag 05:05 Link til dette innlegget Startet Onsdag 05:05 Plutselig vil ikke motoren gå på tomgang. Hvis jeg har litt gass, går den uten problemer i det hele tatt. Selv på bare litt over 1000 omdreininger går det helt jevnt og fint - dette betyr at dårlig bensin, tett filter eller lignende kan utelukkes. Jeg har kjøpt diagnostiseringsverktøy, men det kom selvsagt med feil plugg, så det får jeg ikke testet nå. Noen som har vært borti lignende tidligere? Sitér dette innlegget Link to post
Hydra Svart Onsdag 09:48 Link til dette innlegget Svart Onsdag 09:48 Det er nok feil med iac ventil. Du kan ta den av og rengjøre/smøre den samt måle motstand. Det lureste er å kjøpe helt ny. En defekt iac kan skade ecu. Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden P66 Svart 13 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Jeg har forsøkt å rengjøre uten at det ble noe bedre. Jeg tviler litt på at det kan være skitt eller lignende som gjør dette. Hvis det hadde vært tilfelle ville den av og til gått på tomgang. Det virker å være noe elektronisk, siden den stanser med en gang den havner på tomgang. Jeg har googlet litt og det ser ut til at en resett av iac, kan være tilstrekkelig - har du noen erfaring med det, Hydra? Sitér dette innlegget Link to post
Hydra Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Dette kunne vel gjøres på eldre modeller. Ta av iac og start den og så bruker du finger over hullet for å redusere turtall til ca 700. Helst når motor er varm. Sjekk samtidig att luftspjeld er lukket. Det er også viktig om ctp går i off når du gir gass men dette vil merkes hvis du passerer 3000 rpm I gir. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Jeg hadde samme problemene på min Suzuki df 115 - 2013 modell. Gått ca 200 timer. (se mitt emne her på forum) For å gjøre en lang historie kort; etter enn gjennomgang av motor hos Farvan (lokal serviceforhandler) ble det konstatert at ECU og all elektronikk var ødelagt. Motor var bare å kassere (ikke lønnsomt å reparere) Jeg fikk kr 30tusen som delemotor av en som driver å kjøper/selger motorer. I Amerika kaller de dette for "Fried ECU" og det skal spesielt være modeller 115/140 fra 2012/13 som er utsatt. Åja jeg kjøpte ny iac ventil. HÅPER DETTE IKKE ER TILFELLE FOR DIN MOTOR. Håper inderlig det er noe annet med din motor. Lykke til videre. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 52 minutter siden Link til dette innlegget Svart 52 minutter siden Min 2005 fusket litt og stoppet noen ganger når jeg gikk fra tomgang og oppover. Var defekt termostat faktisk.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.