C2CV Startet 17.September Link til dette innlegget Startet 17.September Hei. Inventaret på min Scand Baltic skal demonteres, slipes og lakkes. Sofaene må ut fordi gulvene/ skal fjernes. Avsug fra kloakktanken skal monteres, og dieseltankene skal ut for "lapping". Det kommer diesel inn som blir liggende under motoren ved fylling av tankene. .spørsmål: - Trenger tips om hvordan jeg fjerner sofaputene og hvordan jeg demonterer skuffeseksjon m/vask og kjøleskap. - Trenger info om hvor jeg får kjøpt nytt gulv med luker og det hele. - Trenger tips om å ta ut dieseltankene og om hva lekkasjen kan skyldes. - Trenger tips om montering av septikavsug. På forhånd, takk! Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 17.September Link til dette innlegget Svart 17.September Kor gamal er båten? Sofaputene er det vel berre å bæra ut? Kva er dieseltankane laga av? Dersom du er heldig lek det i påfyllingsslangane. Dersom det er gamle alutankar må dei kanskje skiftast. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 18.September Link til dette innlegget Svart 18.September Maritim har dørkplater, men de må tilpasses: Jeg vet ikke hva du har av verktøy, men jeg tror du vil finne en slik nyttig for demontering mm. Sitér dette innlegget Link to post
omorv Svart 18.September Link til dette innlegget Svart 18.September Her vil du kunne finne mye nyttig til Baltic: https://agderboat.no/produktkategori/bater/scandbaltic29-bater/ Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 18.September Link til dette innlegget Svart 18.September Er også en stor gruppe på facebook for Scand båter, hvor du nok kan få mye god info. Sitér dette innlegget Link to post
C2CV Svart 19.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September Ask skrev On 17.9.2025 at 23.22: Kor gamal er båten? Sofaputene er det vel berre å bæra ut? Kva er dieseltankane laga av? Dersom du er heldig lek det i påfyllingsslangane. Dersom det er gamle alutankar må dei kanskje skiftast. Som det står i overskriften er båten fra 1986. Tror ikke du har Scand Baltic da sofaputene sitter skrudd fast på en måte. Dieseltankene er trolig laget i aluminium, men det ser vi når de er tatt ut. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 19.September Link til dette innlegget Svart 19.September Bare vær obs på at en sådan stor jobb ikke er gratis. Tvert om, så koster alt dette mye penger. Å husk du får ikke igjen alt dette om du selger båten etterpå. Vet sjøl hva ting koster etter å ha renovert min InLander, som er nesten samme båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.