-morten- Startet 5 timer siden Link til dette innlegget Startet 5 timer siden Hei tiltmotor streika i Juli i år så motor stod nede i mange uker. skjeldent det har vært så varmt i sjøen i Trondheimsleia! . ble litt groe og verkstedet tok det meste, men har ennå igjen litt sånne hvite greier på undervannshuset og litt på plastdekslene som er nedi sjøen. Husker ikke hva det heter, mulig forstadium til rur!? var innom båten når den stod på land, og det gikk fint an å pirke det bort, men rekner med jeg må vaske grundig etterpå. litt kjipt når jeg har pussa og lakkert og skifta motordeksel. Så ut som ny da jeg sjøsatte den i vår! nyttt undervannshus i 23 og. kan jeg bruke litt vannlinjerens på de lakkerte flatene om jeg blander det ut litt? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Worry II Svart 5 timer siden Link til dette innlegget Svart 5 timer siden Jeg pleier å skryte av Rydlyme. Brukte det på hekk og baug-thruster-bladene når jeg tok vårpussen. La de i 50/50 Rydlyme/vann, etter 1 time var de helt strøkne. Miljøvennlig og trenger ikke varme. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Vannlinjerens fønker fint, i alle fall de jeg har prøvd. Rur-føttene blir raskt myke og kan gnis av. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3 timer siden Link til dette innlegget Svart 3 timer siden Jeg bruker Biltemas https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/skrogpleie/batrengjoring/skjellfjerner-500-ml-2000034400 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
-morten- Svart 2 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2 timer siden 3 hours ago, Fantino said: Vannlinjerens fønker fint, i alle fall de jeg har prøvd. Rur-føttene blir raskt myke og kan gnis av. satser på det, var genske lett å pirke av forrige helg da den stod på land, for bytte av tiltmotor. Får vel blande ut litt da så ikke lakken blakner. må jo uansett polere da. Har jotun sin vannlinjerens som har funka bra på det brune i vannlinja Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
-morten- Svart 2 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2 timer siden 3 hours ago, Worry II said: Jeg pleier å skryte av Rydlyme. Brukte det på hekk og baug-thruster-bladene når jeg tok vårpussen. La de i 50/50 Rydlyme/vann, etter 1 time var de helt strøkne. Miljøvennlig og trenger ikke varme. Hvem forhandler det da, noen få steder på østlandet sikkert? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
pipe Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden -morten- skrev 39 minutter siden: Får vel blande ut litt da så ikke lakken blakner. må jo uansett polere da. Har jotun sin vannlinjerens som har funka bra på det brune i vannlinja Det tror jeg ikke er noe problem. Brukte det i årevis på ett drev som ikke ble matt. Spylte med mye vann og polerte med engang etterpå.... er det hjemme lakkert med 1 k klarlakk så ville jeg funnet på noe annet. Tipper clay som man bruker til å ta vekk forurensning i lakken vil være mest skånsomt Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden Biir satsyre for heftig? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
-morten- Svart 1 time siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1 time siden 28 minutes ago, tobixen said: Biir satsyre for heftig? skeptisk når det er blank lakk fra før ja. det sitter ikke veldig, så vil ikke skade lakken, bare slippe å gni meg ihjel. Motoren så ut som den var ny etter jeg pussa den og skifta motordeksel i vår før jeg satte den ut Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Worry II Svart 16 minutter siden Link til dette innlegget Svart 16 minutter siden -morten- skrev for 2 timer siden: Hvem forhandler det da, noen få steder på østlandet sikkert? På nett https://www.boatpower.no/produkt/rydlyme-marine-descaler-379-ltr/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.