Jump to content

Finnes det noe lett syremiddel for å fjerne groe på påhenger?

-morten-

Recommended Posts

Hei tiltmotor streika i Juli i år så motor stod nede i mange uker. skjeldent det har vært så varmt i sjøen i Trondheimsleia! . ble litt groe og verkstedet tok det meste, men har ennå igjen litt sånne hvite greier på undervannshuset og litt på plastdekslene som er nedi sjøen. Husker ikke hva det heter, mulig forstadium til rur!?

var innom båten når den stod på land, og det gikk fint an å pirke det bort, men rekner med jeg må vaske grundig etterpå. litt kjipt når jeg har pussa og lakkert og skifta motordeksel. Så ut som ny da jeg sjøsatte den i vår! nyttt undervannshus i 23 og.

kan jeg bruke litt vannlinjerens på de lakkerte flatene om jeg blander det ut litt?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

2 hours ago, Fantino said:

Vannlinjerens fønker fint, i alle fall de jeg har prøvd. Rur-føttene blir raskt myke og kan gnis av.

satser på det, var genske lett å pirke av forrige helg da den stod på land, for bytte av tiltmotor.

Får vel blande ut litt da så ikke lakken blakner. må jo uansett polere da. Har jotun sin vannlinjerens som har funka bra på det brune i vannlinja

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

3 hours ago, Worry II said:

Jeg pleier å skryte av Rydlyme. Brukte det på hekk og baug-thruster-bladene når jeg tok vårpussen. La de i 50/50 Rydlyme/vann, etter 1 time var de helt strøkne. Miljøvennlig og trenger ikke varme.

Hvem forhandler det da, noen få steder på østlandet sikkert?

-morten- skrev 39 minutter siden:

Får vel blande ut litt da så ikke lakken blakner. må jo uansett polere da. Har jotun sin vannlinjerens som har funka bra på det brune i vannlinja

Det tror jeg ikke er noe problem. 

Brukte det i årevis på ett drev som ikke ble matt. 

Spylte med mye vann og polerte med engang etterpå.... er det hjemme lakkert med 1 k klarlakk så ville jeg funnet på noe annet. 

Tipper clay som man bruker til å ta vekk forurensning i lakken vil være mest skånsomt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...