Jump to content

2009 "Adriatic" støpt på Fjord-form, noen som vet hva som som skjedde med den?

tom Cognac

Recommended Posts

Er det noen som vet hva som skjedde med denne båten? Jeg mener å huske at den ble stilt ut på Lillestrøm i 2009 og het Adriatic. Skroget skal ha vært støpt på noen gamle (men gode) Fjord-former og og omkonstruert av - var det Hans Due han het (kjent norsk båtkonstruktør........???) Jeg var ombord og dette er den flotteste båten jeg har sett. 

Btmessa01.jpg.99138c0204061b49fda835908ebd9747.jpg

Btmessa02-Adriatic.jpg.568686571b771297cdb9ef112aba9051.jpg

jeg tørker ut på land....!

Det er Helge Duus som eier Ibiza som står bak Adriatic 40.

Jeg tror det ble laget rundt 10-12 stykker av disse. Litt anerledes båt med en del fiffige og utradisjonelle løsninger som falt i smak hos noen, men gjorde at båten falt gjennom for andre (liten FB f.eks i et segment der FB blir større og større).

På båtmessen i år pratet jeg med seiere av 2 stk slike båter som var å kikket på Sargo. Begge virket fornøyde og entusiastiske ang Adriatic. Begge båtene hadde byttet motorer i senere tid.

Det er en youtube reportasje om en eier som også utførte motorbytte, så minst 3 av disse båtene har byttet motorer (til større D4 320 x 2 )

Mener å huske den også ble levert med singel D6 370 eller 400 som jeg tipper er skikkelig undermotorisert i all den tid folk bytter ut D4 260 x 2 av samme grunn.

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...