Beachbuggy Startet igår klokken 07:14 Link til dette innlegget Startet igår klokken 07:14 Jeg har fått tak i et båtstativ fra Anders Torp Industri. Det er ikke helt klart for meg hvordan den skal settes opp. Finner ingen bilder på nett! Noen som har bilde? Min består av 4 ben med skråavstiving, 2 rør som nok skal ligge parallelt med båt og et u-profil hvor kjøl skal stå i. Videre er d 2 tynnere rør og 4 kjettinger Min båt er Albin Express, 26fot. Tid for vinteropplag nærmer seg. Vil gjerne at den skal stå stødig i vinter. Håper noen kan bistå Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart igår klokken 09:40 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:40 Ligner den på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Beachbuggy Svart igår klokken 10:35 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:35 Dessverre ikke, den har jeg hatt, før den ble «svartelistet». Bildet tror jeg er den alu.krybba som kan være litt skummel hvis den ikke settes opp riktig. Knekker lett ved skjev belastning Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart igår klokken 11:27 Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:27 Mer beskrivende tekst så får du fler svar. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart igår klokken 11:38 Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:38 Beachbuggy skrev for 4 timer siden: Noen som har bilde? Fra Finn Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Beachbuggy Svart igår klokken 11:52 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:52 Siste to bilder er vel båtbukker fra And Torp Ind. Jeg har en krybbe for seilbåt. Har et bilde fra en annen type fra ATI, denne er uten kanalstålet som kjøl skal stå i. Legger ved det. Ligner litt, men en annen løsning Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart igår klokken 14:34 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:34 Beachbuggy skrev for 2 timer siden: Har et bilde fra en annen type fra ATI, denne er uten kanalstålet som kjøl skal stå i. Legger ved det. Ligner litt, men en annen løsning Hvorfor legger du ikke ut bilde av ditt eget båtstativ når du ber folk om hjelp til å forklare hvordan det skal settes sammen? Hvis du legger alt utover bakken og tar et bilde, evt setter det opp etter beste evne så kan nok mange lett e hva som er hva og hvordan det skal monteres for å fungere bra. Mange har god teknisk innsikt og skjønner hvordan ting skal settes sammen når de ser det, men uten at nødvendigvis er firmanavn sier dem noe som helst om hvordan dette ser ut. Også bør du lage en overskrift som inneholder båtstativ slik at de som kan mye om slikt gidder å gå inn i denne tråden, og for oversiktens skyld på forumet. Forumet blir fort rotete og uoversiktlig når det er mange overskrifter som egentlig ikke sier noe som helst om hva tråden handler om. Når jeg ser tråden: "Anders Torp industri, bilde?" så forventer jeg i det minste at det er et bilde av noe fra et eller annet industrifirma, men det er jo ikke det engang. Sitér dette innlegget Link to post
Beachbuggy Svart igår klokken 14:38 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:38 Roger jo skrev for 2 timer siden: Fra Finn Sitér dette innlegget Link to post
Beachbuggy Svart igår klokken 14:38 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:38 Bra plan… Sitér dette innlegget Link to post
Beachbuggy Svart igår klokken 15:17 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 15:17 Her er stativet prøvemontert Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Kjettingen er feil festet. De skal gå fra nedre del på den ene siden opp til toppen på den andre siden. Jeg hadde et som lignet. Båten stod på tresviller som ikke var festet til Båten. Sitér dette innlegget Link to post
Beachbuggy Svart 6 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Skjønner at kjettingen må over på den andre siden. Så bør jeg vel også lage et kryss på hver side, strammebånd vil funke. Så, i tillegg til det: en fot under baugen og en akter. Her lar vi båtene stå m riggen oppe…. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.