Jump to content

Orca core mot eksternt system

nor star 290..

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe orca core å koble opp mot eksterne innfelte skjermer som selges hos beetronics. Disse kan bestilles touch funksjon. Men de må ha device i mellom skjerm og wifi nett for dette skal virke har jeg forstått. Mitt gamle system består av 3xraymarine e120 plottere. Samt raymarine st60 dybde, autopilot. Dette er i dag koblet i nettverk. Er det nok med kun en overgang fra dette nettverket til nmea2000 som orca bruker? Eller må alt kobles over med overgang på hvert utstyr?

Du må ha en skjerm ja. Ellers får du ikke konfigurert den. Har du kablet Quantum radar trengs skjerm kun for å konfigurere som jeg har skjønt det. Men har du wifi only må den gå via skjermen uansett.

Som jeg har skjønt det, så er det ikke bare bare for de å integrere radar fra 3 part. Simrad/B&G/Lowrance kan også brukes, men krever også skjerm for å konfigurere radar.

Å gjør deg sjøl en tjeneste, kjøp for al del en med kabel også, ikke wifi only. Disse wifi only fra Raymarine har det vært mye tull med wifi modulen. Fikk nettopp byttet denne på min også.

Raymarine er ikke just verdens beste kvalitet spør du meg.  Å Raymarine gir ingen garanti for rekkevidde på wifi heller.  

Har sjøl full pakke fra Orca med Core å DP2, men kjøre radar på Axiom, siden jeg da får brukt Axiom til noe fornuftigt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...