Fjordjekta Startet 22.September Link til dette innlegget Startet 22.September Hei Har en Quick Genius 1000F ankervinsj som jeg ikke får til å slippe ut. Jeg hører klikk i relee på både inn og ut, men får den bare til å kjøre inn. Når jeg trykker på ut, både med fjernkontroll og bryter, reagerer ikke motoren. Får heller ikke til å frislippe manuelt, men her kan være jeg gjør noe feil. Når jeg prøver å skru vinsjen mot klokka som i manual, roterer jeg bare hele motoren istedenfor å frislippe klutsjen. Noen med lignende erfaring og/eller tips? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 22.September Link til dette innlegget Svart 22.September Såvidt jeg kan se har denne vinsjen et relé som reverserer strømmen. Altså bare to tilkoblinger. Det tyder på feil i releet. Hvis vinsjen har bare to tilkoblinger, ville jeg byttet om disse på releet, og sjekket om den da går bare ut. (Hvis det er tre tilkoblinger, la minus være som den er og bytt om de to andre). Sitér dette innlegget Link to post
Fjordjekta Svart 22.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September J-Å skrev 8 minutter siden: Såvidt jeg kan se har denne vinsjen et relé som reverserer strømmen. Altså bare to tilkoblinger. Det tyder på feil i releet. Hvis vinsjen har bare to tilkoblinger, ville jeg byttet om disse på releet, og sjekket om den da går bare ut. (Hvis det er tre tilkoblinger, la minus være som den er og bytt om de to andre). Takk for tips, jeg kan prøve det. Mener denne har tre tilkoblinger ja. Men at jeg hører klikk fra "releeboksen" på både inn og ut behøver ikke bety at begge relee er i orden? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 22.September Link til dette innlegget Svart 22.September Fjordjekta skrev 19 minutter siden: Men at jeg hører klikk fra "releeboksen" på både inn og ut behøver ikke bety at begge relee er i orden? Nei, det kan være en brent kontakt i releet. Angående manuell frikobling, så må du gjerne holde igjen med kjettingen. Når ankeret er inne, vil vel det holde igjen. Jeg tror vinsjen din i tillegg har en mulighet for å aktivere en automatisk frikoblingsfunksjon, som du evt. finner forklart i brukermanualen. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordjekta Svart 28.Oktober Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober Fant ut av denne. Må ha vært en dårlig kobling på kontaktboksen til releene. Demonterte, og monterte igjen, og da virket det Sitér dette innlegget Link to post
arnbr0 Svart 30.Oktober Link til dette innlegget Svart 30.Oktober https://baatplassen.no/i/topic/176311-quick-genius-gp2-med-fritt-fall-kablar-kan-ikke-frigjøre-clutchen/#comment-2493961 Her finner du antagelig løsningen på problemet med kabelaret som ikke løser ut Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.