Jump to content

Lewmar ankervinsj - får ikke «hjulet» løs akslingen

Schjell

Recommended Posts

Kan være kilen som skal være i sporet på akslingen lager litt trøbbel for deg ?

På en av mine tidligere vinsjer fulgte kilen med utover og kilte seg fast. Så jeg måtte bruke et lite skrujern og skyve kilen innover etterhvert som kabularet gikk utover. 

Lykke til.

Hui 900 FB m/Kad43 kompressor + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Om det er som på min Pro-Fish 700W så er det ingen kile i sporet. Kabelaret presses mot konen innerst på akslingen av det ytterste hjulet som er demontert på bildet ditt. Det er altså bare friksjon som gjør at kabelaret roterer når motoren går. Ser du nøye etter ser du også at det ikke er kilespor i kabelaret. Vil tippe kabelaret kommer av om du bruker litt makt og også banker litt på det.
Så kan man lure på hvorfor det er kilespor i akslingen når det ikke er tilsvarende i kabelaret. Eneste forklaringen jeg kan se er at akslingen brukes i andre vinsjer det kabelaret er låst til akslingen med kile.

Lazyjack skrev for 9 timer siden:

Så kan man lure på hvorfor det er kilespor i akslingen når det ikke er tilsvarende i kabelaret. Eneste forklaringen jeg kan se er at akslingen brukes i andre vinsjer det kabelaret er låst til akslingen med kile.

Når jeg leste innlegget til Lazyjack så gikk det opp for meg at vinsjen jeg rotet med ikke var fritt fallende, kun kjør ut/inn og derfor var det jo kile i min.:rødmer:  Beklager forvirringen.

Hui 900 FB m/Kad43 kompressor + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...