Mole Startet 23.September Link til dette innlegget Startet 23.September Hei. Kan man lese av distansen man har tilbakelagt i løpet av en dag på kartplotteren? Altså en type tripteller? Veit man får det når man plotter inn en rute fra A til B. Hva med dersom man bare tar en dagstur og kjører litt på måfå om dere skjønner. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 23.September Link til dette innlegget Svart 23.September Om du sier litt mer i emnetittel, så er det lettere å hjelpe. Det finnes ett av hav av merker og modeller der ute. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Hulda Svart 23.September Link til dette innlegget Svart 23.September Går helt fin på Garmin. Sitér dette innlegget Link to post
Mole Svart 23.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September Ok,tenkte mer generelt uavhengig av merke. Så det betyr at om man fører logg,så kan man altså vite etter endt tur nøyaktig hvor mange nm. man har kjørt? Tusen takk for svar🙂 Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 24.September Link til dette innlegget Svart 24.September Det normale er vel motsatt, der du får opp ruta du har laht inn, hvor mange Nm som er igjen og beregnet ankomst tid Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hulda Svart 24.September Link til dette innlegget Svart 24.September Garmin har 'tripteller' og teller som akkumulerer. Begge kan nullstilles separat. Under sommerens seilas til Tyskland hadde jeg styr på hver dag, pluss akkumulert for hele turen. Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 24.September Link til dette innlegget Svart 24.September Jeg nullstiller trippteller på plotter før hver tur, og fører utseilt distanse inn i en elektronisk logg jeg har liggende. Den viser utseilt siden sist nullstilling. Så ja, det er mulig. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Okkaby Svart 24.September Link til dette innlegget Svart 24.September Fint bare logge på mobile å se på årets ture enten via Orca eller Sensar(Sensatr gjemmer desverre kun 3 måneder mener jeg det er) Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 24.September Link til dette innlegget Svart 24.September B&G, og sikkert da også Simrad, har diverse tripptellere: Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 24.September Link til dette innlegget Svart 24.September Mener å huske at Raymarine Axiom også har 3 eller flere triptellere. Sitér dette innlegget Link to post
Mole Svart 24.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September Tusen takk for gode svar👍 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 24.September Link til dette innlegget Svart 24.September Måtte bare..... Sitér dette innlegget Link to post
Mole Svart 24.September Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September 🙂👍 Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 24.September Link til dette innlegget Svart 24.September Det er tydeligvis mange måter å gjøre dette på. Jeg nullstiller plotteren ved bunkring, og noterer nm og timer i loggen for hver havn. Slik regner jeg ut forbruk pr nm ved neste bunkring. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.September Link til dette innlegget Svart 25.September 16 hours ago, Hulda said: Måtte bare..... Den var jo veldig grei! bra fart på pinnebåt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ydalir Svart 25.September Link til dette innlegget Svart 25.September Noen som vet om det er mulig å få ut historiske ais data fra feks marintraffic? Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 25.September Link til dette innlegget Svart 25.September 1 hour ago, -morten- said: Den var jo veldig grei! bra fart på pinnebåt! Pinnebåt dette også...i god medstrøm riktignok... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.