Herman Svart 29.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2006 Solputa på fordekket dekker området fra luke til luke. Og nå ser jeg at jeg ikke kan ha den på taket heller Vi nøyer oss nok med jolla Hvid du VIL ha plass til en flåte, får du det nok til. Det fornuftige sted på din båt er vel på badeplatformen. Om du trenger det er et annet spørsmål. De fleste vil nok være bedre tjent med redningsrakter, redningsvest, jolle og en godt utstyrt grab-bag, som du allerede har. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Bitteliten Svart 29.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2006 Hvid du VIL ha plass til en flåte, får du det nok til. Det fornuftige sted på din båt er vel på badeplatformen.Helt enig - det beste hadde vært på stb side, men fenderstativet og påghengrebrakett tar plass vi klarer oss nok med det vi har i dag. Jolla henger i snap davit og sjøsettes på 30 sekunder om det trengs. Kanskje Calluna eller KOB har gjort seg tanker om hvor flåte kan plasseres? Jeg kjenner jo bare båten teoretisk. Så langt er Bittleiten IV bare et embryo Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 29.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2006 Du er en mann helt i min gate De som tilbyr kona og barna en 10 fots jolle når moderskipet forliser, kan like så godt bli med skuta ned... Bilbelte i bilen, redningsflåte i båten! Uttalelsen med å bli med skuta ned synes jeg blir for dum. Hvor mange fritidsbåter ser du med redningsflåte. Av 100 båter så kan du sikkert telle de med redingsflåte på en hånd. Hvilken utstyr man velger å utstyre båten med avhenger alt etter hvilken båt man har og når og hvor man bruker båten. For egen del så brukes stort sett båten i fint og rolig vær innaskjærs på sommerstid til kortere dagsturer. Gummibåten med påhengsmotor og selvfølgelig redningsvester synes jeg er tilstrekkelig for vårt bruk. Poenget for meg blir at vi kan redde oss ved f.eks. brann, grunnstøting, motorstopp, lekkasje/synking o.l. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 29.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2006 Nå sier vel kanskje navnet: "Ship of fools" sitt? Jeg hadde i alle fall føle meg rimelig dustete om jeg hadde kommet med en flåte på dekket av min Furuholmen. Tror du kan telle på 1 finger de trebåtene i fjorden her som har en slik på dekk. Vester til alle, en bag med det nødvendige, jolle bak og en kone som hyler høyt - det får holde mer enn nok. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Bitteliten Svart 29.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2006 Vester til alle, en bag med det nødvendige, jolle bak og en kone som hyler høyt - det får holde mer enn nok. også en god VHF - i tilfelle du eller andre trenger hjelp Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 29.Januar.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2006 også en god VHF - i tilfelle du eller andre trenger hjelp Tenkte det holdt med kona der jeg, men ok da. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.